Last Updated:

1000 forsøk på å fortelle hvem jeg er

Categories Blogg

Tenk at jeg har skrevet 1000 publiserte innlegg på bloggen allerede. Millenniums feiring på en måte. 1000 innlegg om alt fra A til Å, riktignok i løpet av 5 år. Fy søren! Jeg trodde jeg skulle bli skikkelig lei før jeg kom så langt. Tror jeg får klappe meg selv på skulderen.

Jeg hevder denne bloggen ikke kommer i noen form for kategori, men skjønner at en del tolker det som en mamma-blogg.

Ja, det er vel kanskje det på en måte, men jeg prøver ikke å skape noe glansbilde av livet, men heller ønsker jeg å være en motvekt til mye av det som jeg synes er typisk mamma-blogg. Om jeg lykkes.. Tja, det er vel ikke opp til meg å bedømme… Resten av bloggen går vel helst i kategorien Impuls!

Det første som innlegget som ble skrevet, var en ren presentasjon av Vesla og meg. Den var heller anonym, og det var ingen bilder på innlegget, det la jeg til i ettertid. Jeg visste ikke om jeg ville stå frem med navn og bilde i starten. Engstelig for at jeg skulle havne i kategorien “Krig, fred, blogg og politikk og sånn” Derfor ble det blogget litt om Vesla og hennes hyss i starten.

Når jeg ser tilbake på statistikken over hva som har engasjert mest gjennom tidene, er det overhode ikke som innleggene om Vesla, men der jeg agerer som en skikkelig rikssynser. Jeg har mine meninger, og er ganske samfunnsengasjert, og er trygg på mine standpunkt og verdier. Det betyr at jeg tidvis skriver i kvasse ordelag for å få frem mine meninger. Et innlegg om reiseskam er det som har flest lesere. Da var jeg vel noe brysk og sur. Innlegget ble oppfulgt av et innlegg om at noen følte seg mobbet på grunn av første innlegg.

De mest hudløse innleggene jeg har skrevet, var som terapi etter en hendelse jeg gjerne kunne vært foruten. Mens det stod på, evnet jeg knapt annet enn å eksistere. Det er vel en periode i livet som garantert har definert meg mest som menneske. Det er også de vanskeligste innleggene jeg noen sinne har skrevet. Aldri har jeg følt meg så naken før. Kun barna mine var forberedt på hva som kom til å bli postet. Det var en serie innlegg, men nevner tre av de her. De ble fortalt mens jeg var tilbake der det hele startet..

Blackout eller dopet

Rock bottom

Siste kveld og siste kapittel

Etter å ha skrevet disse innleggene var jeg helt tom. Jeg måtte finne min skriftlige stemme på nytt, og bli enig med meg selv om hva jeg ville med bloggen.  Var jeg en mamma-blogger, eller var jeg fortsatt like udefinert?

Familien utviklet seg, noen flyttet og noen kom tilbake. Mye ble blogget om. Nesten ingenting er hellig, og masse upubliserte innlegg er faktisk skrevet, og 1000 av disse er altså publisert. Men herlighet! Jeg kan jo ikke nevne 1000 innlegg uten å nevne husmorvikaren..  Snuppa har jo gjort seg bemerket med sin egen kommunikasjonsform på bloggen, med stor suksess.

Da folkens, da var  de 1000 første innleggene et tilbakelagt stadium. Jeg har ennå endel innlegg i kladden, men om dette er en mamma-blogg.. Nja, kanskje ikke i den tradisjonelle forstand, men når har jeg vært opptatt av å følge tradisjonene?

Takk for alle som leser, kommenterer og engasjerer. Det gjør at det er morsomt å fortsette å blogge videre.

4 kommentarer

4 thoughts on “1000 forsøk på å fortelle hvem jeg er

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.