Deilig med husmor-vikar!

Categories Blogg

Mor har forlatt hjemmets lune rede noen dager for å få unna litt møtevirksomhet. Godt å kunne forlate Vesla hjemme siden Snuppa skal leke mamma.

Selv om jeg ikke er noen fan av munnbind, må det til for å beskytte seg mot covid 19. Sikkerhet først. Det var godt å komme seg bort litt, med eller uten maske.

Det gikk ikke mange timene før jeg fikk første stemningsrapport fra heimen. Jeg holdt nesten pusten mens jeg åpnet snappen fra reserve-moren.


Godt å se at dette gikk strålende. Dette kom garantert til å bli en ubetinget suksess. Nesten så jeg vurderte å booke meg ei uke ferie i tillegg.

Katastrofen ble avverget da Snuppa sendte ei melding og lurte på om ikke mammaer drikke vin på dagen. Nei, nei! Mammaer og vin er fy, fy!  Jeg skjønte hun ble skuffet 😂

Ut over dagen ble jeg opptatt av mine gjøremål, og jeg tror reserve-mammaen puslet med sitt. Jeg sendte en kjapp melding om drill øvelse, og mamma’n responderte med at hun for ettertiden skulle ha fullt innsyn i kalenderen min.

14.19 sendte jeg en reminder om korøvelse 14.30, og fikk bare et stygt engelsk ord om seksuell samkvem til svar, etterfulgt av en ny stemningsrapport fra heimen ei stund etterpå.

Jeg må innrømme at latteren tok meg fullstendig. Ingen reell fare for at jeg skal bli bestemor med det første, for Snuppa kommer garantert å få mamma-rollen i halsen innen jeg er hjemme igjen!!

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Deilig med husmor-vikar!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.