Sannhetens time

Categories Blogg

Nå har jeg altså kommet to uker inn i eksperiment-perioden min på 8 uker. Denne uka har vært skikkelig daff, for været har gjort dørstokkmila veldig lang. En ting som jeg kom på da denne uka begynte var at jeg burde måle endringene i cm også, så jeg målte fredag, og da grevinnehenget, stjerten, lammelåret og velstandsmagen. Så målte jeg det igjen i dag.

Grevinneheng: 0 cm

Stjerten: 2 cm

Lammelåret: 2 cm

Velstandsmagen: 0

UKE 2: 4 cm, men ingen over magen hvor det er størst behov. Det kan ha en sammenheng med at det ikke ble noen styrketrening eller daglig inntak av 1,5 liter vann.

Jeg har altså inntatt 10832 kalorier denne uken, daglig et snitt på 1547 kalorier, og og kaloriene for å eksistere er 11 200 på en uke. I tillegg har jeg forbrent 2907 kalorier på å være i aktivitet. Det gir et totalt underskudd på 3275 kalorier.

Hvis jeg deler det på 7000 kalorier (som utgjør et kilo) blir det et beregnet vekttap på 0,47 kg. Det var ikke rare greiene. Litt skuffende faktisk, men som forventet i tidens kake-eldorado. Som i forrige uke, har jeg spist akkurat det jeg har hatt lyst på, så det var med skrekkblandet fryd jeg sjekker fasiten. Sannhetens timer er kommet, og det er på tide å avgjøre om helga blir en seiersmarsj eller om det er gravøl.

Vektnedgang: 0,7 kg. Bare å finne frem sjokoladen og feire det! Totalt på de to ukene er det en nedgang på 1,5 kg. Seriøst, så er jeg litt skuffet egentlig, for jeg synes det er liten nedgang i forhold til all innsatsen.

 

Denne uka skal jeg i tillegg til aktivitet, følge 8/16 dietten, som handler om at du skal spise innenfor et vindu på 8 timer og faste de resterende 16 timene hver dag. Da kan jeg spise hva jeg vil, men det er lurt å spise sunt og å unngå for mange raske karbohydrater. 16:8 dietten tillater inntak av kaffe og te i de 16 timene du faster. Det er viktig å konsumere vann regelmessig for å unngå dehydrering. Det kan bli en liten utfordring for meg som ikke har spesielt god struktur på dagene med hensyn til måltider, men en uke må jeg vel klare?

Vi kjører på med uke 3! Og når det er sagt, så ligger jeg som nummer tre på «sykle til jobben aksjonen» så her må jeg opp et hakk rimelig kjapt!

Hva har hendt så langt:

Aksjon Badedrakt

Vektreduksjon i vitenskapens navn

2 kommentarer

2 thoughts on “Sannhetens time

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.