Vi tok visst for mye Møllers tran!

Categories Blogg, Hverdagsliv

Nå er jeg helt utkjørt, og har satt meg ned for å se på «Skal vi danse». Endelig er det tilbake på skjermen og lørdagene et booket i god tid fremover. Det gledes. Vesla er med venninnene, og jeg bare nyter pausen i programmet i fred og ro med litt blogging.

I dag har jeg overgått meg selv. Vasket og ryddet kjøleskap og kolonial-skuffer. Vet ikke om jeg tørr å innrømme det, men jeg kastet TO bæreposer med mat og tørrvarer som var gått ut på dato. Det er typisk meg å glemme å bruke det jeg har, og heller fylle opp skapene med altfor mye. Jeg har et sinnsykt matsvinn her hjemme, derfor bestemte jeg meg for å gjøre noen endringer for en stund siden. For første gang har jeg et bevisst forhold til innkjøp. Jeg handler kun én gang i uka, og det er på lørdager. Det betyr at jeg må lage matplan for hele uka, og i tillegg følge den. Vesla hjalp meg å lage matplan, slik at hun også får eierskap til det hele. Det betyr også at jeg har hatt stor-innkjøp i dag.

Da jeg var ferdig fikk jeg et aldri så lite energi-kick, og heiv meg løs på huset. Det ble klesvask, rydding, støvtørking og gulvvask. Det var så jeg virkelig hadde satt inn et ekstra gir. Vesla var ikke så verst hun heller. Hun hjalp til med rydding og vasking, og ikke minst; Den velsigna ungen tok sluken på badet. Det er så jeg har mistanke til at vi tok for mye Møllers tran begge to!

Resten av kvelden skal bare nytes i fred og ro, og krona på verket, det er andre del av «Skal vi danse».

6 kommentarer

6 thoughts on “Vi tok visst for mye Møllers tran!

    1. Det er for galt at jeg kaster så mye mat. Jeg preiker om bærekraft, rettferdig fordeling av godene, men klarer ikke redusere eget forbruk eller utslipp.
      Og ikke minst, tenk på alle pengene jeg bruker..
      Klarer jeg å få på plass gode vaner her, blir det en vinn-vinn-vinn situasjon 🌸

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.