Høsten er over oss igjen

Categories Blogg, Hverdagsliv

Dagene på seinsommeren er bare deilige. Jeg kan ikke skryte av å nyte den deilige dagen ute i går, for jeg brukte dagen inne til livreddende førstehjelp til huset. Det tok så lang tid at det var kveld før jeg var ferdig, men jeg fikk i det minste med meg de siste solstrålene.

Vesla hadde jentefest i pergolaen før de dro videre til neste fest, derfor ble det så stille og fint utover kvelden. Etter å ha brukt litt tid på de dansende amatørene på TV2 gikk jeg ut for å rydde etter jentene, for det rakk de ikke før de dro. Jeg bestemte meg for at det var min tur til å sitte ute i fred og ro og nyte en stjerneklar himmel.

Det var så deilig å sitte ute i frisk luft, med et glass brus. Her i huset er mamma’n designated driver når Vesla er på fest. Hun er i en alder der det er best sånn. Å sitte ute var forfriskende, beroligende og .. kjedelig! Det tok knapt 10 minutter før jeg gikk inn igjen.

Det er nesten litt flaut å innrømme at jeg gikk inn å slækket i sofaen resten av kvelden når vi har slike nydelige høstkvelder som i går. Det er jo ikke akkurat hverdagskost. Men, en gammel sliten husmor må hvile mens hun kan, og nå er jeg klar for en helt ubrukt søndag!

6 kommentarer

6 thoughts on “Høsten er over oss igjen

    1. Ja, hentet i går, med det var fordi hun ville hjem og det var lenge til bussen gikk. Har alltid likt å være kjørbar når ungene har vært i den alderen og dratt på fest.

    1. Ja, sånn er det når man bor litt ute på landet. Men helt greit tenker jeg. Det er noen få år det står på.

      Nydelig søndag ønskes til deg og pusene 💖🌸🌸🌸

  1. Det er godt å være i livet til barna våre. Når de når en viss alder, er det fint å kunne være der for dem og stille opp med det de trenger oss til 😉 Det er herlig med slike sommerkvelder, men hvile foregår uansett best inne, synes jeg. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.