Vesla uten mamma

Categories Blogg, Vesla og Snuppa

Nå er jeg klar for en ny dag i hallen sammen med Vesla og de andre utøverne. Det er hyggelig å være litt med de andre foreldrene. Jeg ble spurt hvorfor jeg ikke bodde på samme hotell som de andre, og det svaret er to delt. Det er bra for Vesla å få litt tid uten at mammaen er i nærheten som passer på at alt er på plass. Hun er så gammel at det er fint for henne å erfare at hun klarer seg på egen hånd. Den andre grunnen er at jeg er så introvert at jeg trenger en pause fra andre mennesker og få lov til å være i min egen boble en stund. Det er litt vanskelig når man bor på samme plass. Jeg mener ikke at jeg er fullstendig einstøing, men jeg behøver å gjøre ting uten å spørre andre hva de synes eller hva de vil. Med andre ord må jeg ha litt egotripp inn i mellom slagene.

Vesla hadde en flott dag i går. De dro til Verona, og gjenopplevde kjærligheten mellom Romeo og Juliet. Største opplevelsen i følge håpefulle var likevel et besøk på Sephora. Sephora?! Herlighet det eplet har falt langt fra min del av stammen, for jeg kunne ikke drømt om å bruke en halv dag inne på et parfymeri, om det så er aldri så bra!
Visakortet hennes var rødglødende etterpå, så det er skikkelig pengemaskin altså!

Jeg har ikke kjøpt noe som helst utenom mat og drikke, men nå var ikke shopping målet mitt heller da. Det orker jeg ikke bruke tid på når det er så mye annet fint å se her. Da jeg snakket med Snuppa på telefonen minnet hun meg på feriegave, men det orker jeg ikke. Det får bli noe snop fra taxfreen bare.

Nå er frokosten inntatt, så gjenstår det bare å pusse litt tenner før jeg begynner å orientere meg mot Montichiari igjen. Jeg lurer på om de la EM hit fordi området er Kulturhovedstad i år? For det kan ikke være fordi det er enkel logistikk å komme seg dit. Jaja, blir det for ille setter jeg meg i en taxi. Verre er det ikke.

Fortsatt God påske! 🐣

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Vesla uten mamma

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.