Last Updated:

Vesla overgår mamma’n

Categories Blogg, Hverdagsliv, Vesla og Snuppa

Nå er det treningstid! Mor trener til konfirmasjonen til Vesla. Ikke med bøy og tøy, selv om det sikkert ikke hadde vært så dumt. Nei, med ny kjøkkenmaskin skal det trenes på å bakes de lekreste kakene. Nå er det riktignok ikke selve bakingen jeg trenger mest trening med, men dekoreringen.  Det er jeg elendig på. I går kveld ble det mekket en red velvet, med ostekrem.
Jeg skulle nok hatt mer melis i kremen, for den var ikke så enkel å pynte med. Men det fikser jeg neste gang.

Kaken i dag var IKKE ment å være estetisk vakker, den ble brukt til å trene pynte-teknikker, men det ser ut til å bli et langt lerret å bleke. Det er likevel alltid gøy å lære noe nytt. Da er ikke dagen forgjeves  i det minste.

Jeg fikk til litt, men kremen ble fort myk i varmen på kjøkkenet, og da fløt den litt ut. Når den ble for tyntflytende, erklærte jeg meg for ferdig for dagen. Da gikk Vesla på kjøkkenet for å prøve litt.

Hun holdt på noen minutter. Kikket litt på TikTok, og kom for å vise meg resultatet. Det var fabelaktig! Det spørs bare om hun ikke må dekorere kaken sin selv, for det var klasseforskjell på hva vi presterte. Jenta har visst skjulte talenter.

10 kommentarer

10 thoughts on “Vesla overgår mamma’n

  1. Nydelig kake! Og lykke til med konfirmasjonsforberedelsene 🙂 Jeg har laget et blogginnlegg i dag der jeg trenger litt hjelp med tekst av dere medbloggere som skal på treff og ellers av de andre bloggerne også 🙂

  2. Hey den der va kjempe bra(har da sett noen kake fra dæ oppigjennom åran og den der va fin😍) dessuten som tante t konfirmanten så e d da ho som ska va i fokus og ikke maten og kaken☺️Kjenne æ dæ rett så bi d perfekt heile opplegget så pust med magen,ho får en fin dag slapp av d e vi foreldre som stresse unødvendig mye og d e d ikke verdt…ikke stress livet av dæ sånn at du e en zombie på selve dagen😍Da BI BRA trust me❤️❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.