Ja,, men så God jul da!

Categories Blogg, Hverdagsliv

Denne helga hadde ikke hverken jeg eller Vesla noen planer, og med bare to slike helger frem til påsken ferdig, blir de helgene hellig. I følge meg om ikke annet, for Vesla hadde ikke fått det helt med seg når hun sa ja til dansedugnad i dag. De skulle være på City Nord for å danse, og det passet bra. Da fikk mor gå på shopping for å få unna noen ærender i det minste.

Men det var liksom den hjemmehelga da..

God jul, sier jeg, for jeg har vært på julegaveshopping. Neida, ikke gaver til jula 2023, selv om jeg har begynt med det også, men jeg har brukt gavekortene jeg fikk til jul og som var øremerket bestemte ting. Plutselig var både kjøkkenmaskin og tursko på plass i heimen. Ja, takk til gode tilbud på akkurat det jeg trenger når jeg trenger det. Snakk om flaks. Det er på sånne dager jeg hevder å ha sort belte i shopping. Jeg var nesten euforisk. Kanskje ikke dagen var til ingen nytte likevel?

 

Da vi kjørte hjem, fikk både Vesla og meg vondt i hjertet. En elgku med kalv hadde forvillet seg mellom et viltgjerde på den ene siden, og gjerde rundt et anleggsområde på den andre. Problemet var bare at mellom disse går riksvei 80, og de to var åpenbart helt forvirret der de gikk frem og tilbake over veien og mellom gjerdene og forsøkte å komme seg vekk. Det var vondt å se på. Nytter ikke å sette opp skilt for dyrene om hvor de skal gå liksom.   Mulig de også hadde vært på shopping.

Heldigvis gikk det bra, det vet jeg. Vimsete som jeg er, kom jeg på at jeg hadde glemt av et viktig ærend på apoteket, så da måtte jeg tilbake samme vei like etter.  Da var de borte.
Nå har jeg og Vesla hatt en lengre sofa-strekk, og det er på tide for meg å utforske gavene litt mer, så da skal jeg se om jeg ikke får kjørt i gang kjøkkenmaskinen mens jeg tusler rundt på kjøkkenet i de nye turskoene.

God lørdag til dere rundt i de tusen hjem 🌼

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Ja,, men så God jul da!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.