Vesla og mamma’n prokastinerer

Categories Blogg

I dag skulle jeg klippe gresset, vake klær, rydde litt og klargjøre litt tøy til Vesla skal dra til pappaen sin.

Mens jeg lå henslengt i sofaen og kjente latskapen ta meg, sukket jeg tungt å mumlet at jeg var verdensmester i prokastinering. (Utsette eller forsinke noe man har bestemt seg for å gjøre. Utsettelsen gjøres selv om personen vet at dette er uheldig.) “Hæ?” Vesla så opp på meg, og gjentok hva jeg hadde sagt. Hun lurte på hva det betyr, og jeg parerte med spørsmålet om hva hun trodde det betyr. “Nei, nå sånn helsegreia trur æ?” Jeg fortalte at det er å utsette det som må gjøres til i siste sekund.

“Du da e du nestbest mamma, for æ e best!”

Vi har selvinnsikt om ikke annet..

De gærne har det godt!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.