Vesla flytter ut

Categories Blogg

Ja, det er altså ikke måte på!

I dag dro sukkerungen på Norges idrettsforbund aktivitetsdag. Golf og klatring i klatrehallen stod for tur. Hun gledet seg storveis.

Jeg regnet med hun var sliten da hun kom tilbake, og beklaget at vi måtte innom City Nord for å kjøpe en sjampo. Der gikk jeg fem på! Hvordan kunne jeg glemme at den ungen har sort belte i shopping? Urutinert Nilsson! Veeeldig urutinert!

Shop till you drop!
«Min bil er lastet med…»

Årsaken til stor-shoppingen er nemlig at hun skal flytte på hybel, derfor måtte hun benytte seg av tilbudene for studenter. Jeg undret meg svært på hvor min eminente 12 åring skulle flytte da.

– Æ skal flytt fra andre til første etasjen. Fra nu tenker æ å bruk kontoret som rom! Siden det mangle endel der inne, bruk æ feriepengan mine på å kjøp inn det æ treng!

Feriepengene? Hvilke feriepenger tenkte hun egentlig på? Jeg hevet øyenbrynene og spurte hva hun mente. Jo, siden jeg får feriepenger av lønna mi, burde jo hun få det samme av ukelønna si! Av og til angrer jeg bittert på at jeg lærer henne slike ting.

Nåja, hun brukte både mine og sine feriepenger, men en del av det skulle kjøpes uansett, resten er nok å anse som en Innflytter-gave fra moderen vil jeg tro.

4 kommentarer

4 thoughts on “Vesla flytter ut

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.