Lediggang er kostbart

Categories Blogg

La meg se hvordan dette startet..

Altså, jeg skulle bytte soverom, men ville pusse det opp først. Jeg ville skape en Heidi-oase og valgte litt utradisjonelle farger og løsninger til meg å være. Dette blir et kose-rom, og to-do lista der inne ble mye lengre enn først antatt, og er aldeles ikke ferdig utfylt. Dessverre får jeg ikke gjort noe oppe i Heidi-oasen før storebror kommer å fjerner lampen i taket, for det skal males. Det må gjøres før jeg tar resten. I mellomtiden har jeg faktisk listet ferdig en gang som har stått i to år. Det resulterte i at jeg så hvor slitt yttergangen er. Så da ble den et mål. Er det forresten noen som vet hvor vanskelig det er å få listet pent rundt dører? Og visste dere at det er forskjell på dør-og gulvlister? 🥴 Godt jeg ikke bor langt unna trelast handelen.💸

Vesla ville også bytte rom når hun skjønte «noen» skulle flytte inn å bo med oss.  Hun så monn i kontoret eller coronarom 1, som det også kalles siden det var første prosjektet i corona.  Ja, da ble det litt ekstra arbeid, rettelse: da ble det no vanvittig økte kostnader på «ungdomsrommet». 💸

Min blivende samboer hadde også lyst å få sette sitt preg på boligen, så rommet jeg flytter ut fra, skal denne få pusse opp etter egen smak. Det er greit å ha en egen hule å trekke seg tilbake til hvis det blir for mye med oss andre.💸

DA måtte det vel holde? Neida, jeg fikk det for meg at jeg måtte pusse opp biblioteket også. Det er noen rosa vegger der inne, og de kan jeg styre meg for. Jeg må bare vente til jeg får solgt unna litt overflod på FB, sånn at det blir bedre plass. I dag går ei matte, en slagbenk og en lenestol. Det blir definitivt mer.

Jeg skal ikke kjede meg nei, og det er helt klart at lediggang er roten til en masse ekstra kostnader! Jeg som tenkte hjemme-ferie var tingen for å fylle opp Buffer-kontoen kjapt og effektivt. Det er helt klart den mest misvisende tanken jeg har hatt.

Når jeg blir ferdig, HVIS jeg blir ferdig skal jeg lage en «hjemme hos..» reportasje fra oss, men jeg kommer neppe til å legge frem noe regnskap på hva det har kostet, det tror jeg ikke jeg vil vite.. Det beste hadde nok vært å hoppe bukk over årets ferie.

2 kommentarer

2 thoughts on “Lediggang er kostbart

  1. Hvem er det som kommer flyttende da? 🙂 Høres greit ut å pusse litt da. Tenker meg du er typen som liker sånt egentlig 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.