Last Updated:

Vesla blir pause-underholdning på shopping..

Categories Blogg

Vesla er alminnelig slank. Vesla er ganske høy for alderen. De to tingene medfører at det er endel tøy som ikke sitter like bra hele tiden. Av og til irriterer det henne, andre ganger skøyer hun med det.

Hun trengte ny turbukse. Siden vi har tatt den kampen før, leitet vi etter ei bergans-bukse fordi forrige hun hadde ble brukt i fire år og hadde god passform. Det var ikke å oppdrive på butikkene, så vi måtte leite etter andre bukser.

Hun fikk med seg en i 152, og gikk inn i prøverommet. Da hun kom ut knakk ekspeditøren sammen. Hun kunne stått dobbelt i den.  Ungen hoppet og spratt rundt i butikken, og buksa havnet rundt anklene på henne. Jeg gadd ikke le, for jeg har sett det så mange ganger før, men han som ekspederte satte i å knise. Jeg vet ikke om jeg så streng ut, for han kastet ett blikk på meg og prøvde å undertrykke latteren. Jeg så tørt på han og sa han bare kunne le, for det var tragikomisk å se på.

Vesla fikk en bukse i størrelse 10 år, og det var like komisk å se på. Denne gangen var buksa ikke bare for vid, den var for kort også. Hun fortsatte å gjøre seg til og ekspeditøren var sprut rød i ansiktet. “Har du 8 år?” spurte jeg litt sarkastisk, men han stotret bare frem at det gikk jo ikke når 10 år var for kort.

Vi fant til slutt ei bukse. For vid den også, men den hang i så fall på henne. Jeg ga opp og sa bare at vi fikk ta den da. Snuppa var enig og begynte å kle av seg midt i butikken. Jeg så storøyd på henne og lurte på hva hun holdt på med. “Slapp av! Æ har den vanlige buksa på under sånn at den her turbuksa sku pass!”

Stakkar’n som skulle ekspedere oss gikk leende med buksa til kassa, for jeg hadde kapitulert og sagt at vi fikk ta den og heller kjøpe bukseseler i tillegg!

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.