Last Updated:

Veid og funnet for lett

Categories Blogg

I dag har jeg kjøpt meg ny badevekt. 

Den jeg hadde tok regelrett kvelden. Den maktet ikke presset lengre tror jeg.  

Badevekta som regjerte i dette huset var fra tidenes morgen, ja eldre enn tiden selv. Jeg var så glad i den vekta nå på slutten. Jeg skal innrømme en ting. Har faktisk aldri sagt det rett ut, men en stund hatet jeg den faktisk. Den hadde en skikkelig negativ påvirkning på humøret mitt. Når pila pekte mer og mer opp, dalte humøret. Det var en humør-veileder!

Litt etter litt endret det seg. Så mer og mer frem til å hilse på den hver uke. Følte meg helt fantastisk over at den viste en så utrolig fantastisk nedgang, men det var litt snålt at klærne ble så mye trangere. Jeg hadde en mistanke til at termostaten på vaskemaskinen var i ustand slik at tøyet krympet i vask, men ut fra tøyet til husets øvrige beboere var det ikke så. Jeg bestilte reparatør, men han fant ikke noe galt! Heller ikke var det fukt i klesskapet som var årsaken. Sier de i hvert fall. Usikker på om de kunne uttale seg siden tøyet deres oftest ligger på gulvet.

Badevekta var gammel. Tanken streifet meg at den kunne være dement, for den begynte å hente opp kilo langt tilbake i tid. I går sjekket jeg igjen. Jeg hadde gått ned 40 kilo på en uke! Fy flate så flink jeg har vært! 

Når jeg la inn ny vekt i BMI-kalkulatoren hadde jeg sykelig undervekt!

Jeg ble bekymret og løp for å se elendigheta i speilet. Merkelig, der var det et rundt bolle-tryne som kikket bekymret tilbake. Jeg forsøkte vekta en gang til! Ned ytterligere 20 kilo! 60 kilo totalt på en uke!!

Nå kjente jeg pulsen stige. Burde jeg legge inn fløte intravenøs? Tro om jeg hadde en tre-fire sjokoladeplater liggende som kunne hjelpe meg gjennom krisen? Jeg hadde i såfall to liter is som burde hjelpe på, og frokostblandingen til Vesla kunne jeg innta med ekstra sukker og tjukk melk! Ingen skulle forgå her i gården!

Jeg bestemte meg for å sjekke badevekta én gang til før jeg satte venflon.

Jeg konkluderte med at rælet skulle UT! 

 Fra 60 kilo ned, til kjappe 100 kilo opp! Dette makkverket var jo helt riv ruske tullete! Den gikk rett i søpla der den hører hjemme. 100 kilo opp! Hørt sånn! Vekta var veid og funnet for lett!

Jaja, jeg har kjøpt meg ny badevekt. Skal tro om det blir et livslangt vennskap med den, eller om den skal være like ille som forrige var i perioder? I såfall drar jeg og ber om pengene tilbake, for det var 30 dagers åpent kjøp!



0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.