Varmerekord i Bodø!

Categories Blogg

Her i nord er vi lykkelige når grader-stokken nærmer seg 20 pluss. Da nyter vi dagene fullt ut. Denne helga er det varslet mulighet for at flere varmerekorder her oppe blir å ryke. Herlig spør du meg! 😅

Mitt problem er varme-forskjellen mellom hav og luft. Når det er nærmere 30 i skyggen og 10 i havet, da bader ikke jeg! Jeg fikk krampe i tærne bare jeg nærmet meg vannkanten.

 

Vesla og jeg var på stranda rett ved huset vårt, i 2,5 time. Jeg måtte da altså ut i vannet og avkjøle hodet nå og da, men badingen tok Vesla seg av. Jeg skvettet litt vann i ansiktet og på kroppen. Selv om det er kaldt i vannet skal det ikke herske noe tvil, det er fantastisk med sommer og vi bare nyter!

Den gamle rekorden i Bodø var 30,4 grader. Høyeste offisielle måling så langt i dag er 33,8!!

Jeg blogger litt under vifta mens jeg er inne og kjøler meg ned, for ute er det drepende varmt!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.