Snacks på fredagskvelden

Categories Blogg

Sorry folkens! Administrasjon eller ikke administrasjon, ikke alt funker på meg!

Jeg har hatt så himla cravings på potetgull og sånn snacks de siste dagene, og virkelig måtte jobbe med selvkontrollen for å overleve. Ikke fordi jeg ikke skal kunne unne meg det, men jeg har satt ned foten ovenfor Vesla. Ferie betyr ikke fritt frem for snop og snacks hele tiden, vi spiser mat til måltidene og holder oss til snacks i helgene. Da må det nesten gjelde mamma’n også.

En is i varmen nå og da, går greit, men i det store skal det spises mat!

Jeg sutra nå infernalsk over cravinga, og gutta i huset ble lei og ba meg kjøpe meg noe snacks og tie stille. Jeg ble stille. Og veldig besluttsom. Jeg googlet nemlig sunt snacks og fikk opp at grønnkål kunne duge som potetgull. Ja, jeg var ikke snauere enn at jeg dro å kjøpte og gikk å laget grønnkål-potetgull.

Oppskrift:

200 g grønnkål uten stilk og delt i biter

0,5 dl olivenolje og salt.. Ikke så mye som jeg hadde, og jeg hadde en dæsj og litt til

Blandes med bladene slik at alle ble oljete og salte

Legg på bakepapir og stek på 175 grader i 8-10 minutter i hht oppskriften, men nærmere 15 for å bli sprøe.

 

Nå ble det litt mye olje for min smak, og jeg var raus med saltet. De første bitene var ikke så aller verst. De verste kom nemlig som nummer tre og fire.. Det ble ingen høydare for min del.. Jeg skal prøve en annen gang med mindre olje OG salt, men med litt urter på. Da kanskje det smaker min eminente gane litt mer.

Sunt får være akkurat så sunt det bare vil for min del, men jeg tyr til potetskruer med salt! Og jeg nyter hver eneste kalori!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.