Last Updated:

Valgets kval

Categories Blogg

I dag har undertegnede gjort sin borgerplikt, og tross for valgets kval, er valget tatt.

Jeg har stemt ved kommunevalg, fylkestingsvalg, menighetsråd, bispedømme råd og kommunebydels utvalg. Så mange valg at man nesten kan bli tussete av mindre.

Fylkesting og kommunevalg var enkelt. Jeg er rimelig sikker i mine vurderinger, og x antall valgomater har vært enige med meg underveis. Jeg har sverget på å ikke stemme på parti som driver med retorikk og nedsnakking av andre, skal bare lytte til de som er mest opptatt av å fremme sin egen politikk. Jeg er fanatisk motstander av svertekampanjer. De som tråkker på andre i sin iver av å komme oppover, møter de samme også når de er på tur ned…

Så var det kirkevalget. Menighetsrådet var enkelt, der vet jeg hvem jeg gjerne vil ha med meg. Bispedømmerådet ble valgt etter geografi på de som stod på listen. Jeg har bare ikke anelse på hvem de er eller hva de står for. Sånn måtte det bare bli denne gangen.

Det jeg brukte lengst tid på var bydelsutvalget. Det er faktisk fordi det er så utrolig mange flotte mennesker som stod på listen. Det var faktisk vanskelig å bare velge syv stykker, for alle der vil jo at bydelen vår skal utvikle seg best mulig. Jaja.. Jeg tok de jeg tenker kan være opptatt av det samme som meg, men det tok litt tid å vurdere. Nå er det i så fall gjort.

Jeg håper så mange som mulig benytter ettermiddagen til å tusle seg en tur i valg lokalene rundt om. Dersom du stemmer, og BARE dersom du stemmer, mener jeg du har lov å sutre og klage over rikets tilstand. Det vil si, de neste fire årene kan jeg tillate meg å være bunnsolid riks synser med MASSE meninger..

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook

2 kommentarer

2 thoughts on “Valgets kval

    1. Politikere som lover og så inngår politiske hestehandler kommer man vel ikke unna, men vi får trøste oss med at våre intensjoner med å stemme er de beste selv om vi ikke kan påvirke så skrekkelig masse. Håper du har en nydelig ettermiddag.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.