Last Updated:

Utfordring til besvær

Categories Blogg

Er det mulig å dumme seg så sinnsykt ut?!

Den som hadde visst hva denne utfordringen fra Frodith skulle resultere i, ja da vet jeg ikke om jeg hadde gjort det. I dag er fargen rød. Jeg har ikke spesielt god relasjon til fargen i utgangspunktet, den kler meg ganske dårlig, men etter dagens greie har jeg ikke noen bedre relasjon til den.

Jeg har ligget strak ut og hatt man flu. Små feber og sår hals. Med andre ord var det ikke fokus på å få på meg rødt tøy og leke meg på catwalken, men da kvelden led på bestemte jeg meg for å finne noe klær. Utfordring er utfordring. Jeg er ikke den som hiver inn hånduken på grunn av litt feber.

Storebror hadde tatt kveld, og Lille storebror var ute med noen venner. Vesla lå på saccosekken klar til å legge seg. Det var på tide å ta et dypdykk i klesskapet etter noen røde klær. Jeg fant ikke egentlig noe rødt, så jeg begynte å spekulere på om jeg kunne jukse til med en rustrød genser. Da slo det meg at jeg hadde et halloweenkostyme fra tidenes morgen. Det kunne funke! Jeg fant det fram, fikk av meg bukse og t-skjorte og på med kjolen. Noe tight og utringet, og selv om sømmene ba om nåde, skulle den brukes. Å få det på, var nesten en jobb så vanskelig at jeg kjente jeg fikk høy feber igjen av anstrengelsene. Så var det å begynne å posere.

Jeg hadde ikke før tatt frem kamera da Lille Storebror kom inn gjennom døra. Han ble stor i øynene da han så meg.

-Ehh! Ka du hold på med? Æ har med mæ besøk!

Jeg slengte fra meg kamera og ropte at de måtte vente for jeg måtte skifte til normale klær igjen. Jeg halte og dro i faenskapet for å få det av, og undertøyet mitt  var alle andre steder enn der det skulle være. Intet var skjult for øvrigheta. Jeg hørte noen knis i gangen mens jeg stod midt i stua i bare bh og truse og leitet etter joggebuksa og t-skjorta. Jeg er rimelig sikker på at de må tro jeg er sprøyte gal, for ikke nok med at mamma’n i huset stod i stua og prøvde å posere forførerisk i halloweenkostyme, men det manglet også sofa her. Jeg solgte den jeg hadde i dag, og tenkte at det gikk sikkert greit siden den nye kommer i løpet av noen dager. På toppen av det hele lå det julegaver utover hele gulvet, for jeg hadde pakket litt inn mens Vesla satt å spilte på telefonen. Simultankapasiteten er på topp med andre ord, men førsteinntrykket må vel være at de kom inn i et parallelt univers med et vanvittig kvinnemenneske i huset.

Det var et gjeng kjempe hyggelige unge voksne som kom inn, ikke virket det som de var så veldig sjokket heller. Det ble nu ei snill stund med de, og jammen ta fikk jeg ikke lov å legge ut et bilde av de her også. De var bare så fine alle sammen. Nydelige mennesker.

Utfordringen går sin gang, men rødt er bare så ikke min farge!!

 

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Utfordring til besvær

  1. Jeg synes du kledde den røde der veldig godt. Og jeg ser for meg undringen når ungdommen kom inn ja 😀 Hehehe 😀 Det spørs om ikke de alle har litt småsprø mødre 😉 Jeg tror nemlig det at vi mødre er litt freshere enn det våre mødre var da vi var ungdommer. Mulig det kan ha noe med sosiale medier og blogg og sånt å gjøre 😉
    Fin gjeng de ungdommene da. Koselig å kunne samles sånn 🙂

  2. Kult bilde i rødt.. Har vært med så mye på Frodith utfordringer at å dumme seg ut har blitt en vane..hehe.. Fin gjeng nederst også.. Håper formen din er bedre 😊

  3. du gav meg iallefall en god latterkule her på morgenkvisten,og jeg synes du var feiende flott i kostyme ditt,og du hadde en herlige gjeng der i heimen også,tøff du som trør på selv om feberen regjerer i kroppen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.