Snupsi er hjemme på perm!

Categories Blogg

I dag kom Snupsi hjem på perm. Endelig har hun noen dager fri fra kongens klær, og kan være mammas lille rotekopp. Problemet er bare at det er litt langt unna for å komme hjem til mamma, for hun bor jo ikke hos mamma’n sin lengre. Hun bor jo langt ned i landet. Klokka halv ni på kvelden fikk jeg så en Facetime-video fra unge håpefulle.

 

-Mamma! Alle de andre legg ut bilda av god mat og at de blir mottatt av glad familie, og æ sitt her med noen tørre bolla som æ dro med mæ fra Narvesen!

Jeg prøvde å si til henne at det var vanskelig for oss å servere henne taco når hun er flyttet ut og bor 872 kilometer unna oss, men det var ikke viktig, for hennes medsoldater som var på perm la ut bilder av at de hadde fått både taco og enchiladas når de var kommet til hjemmets lune hi, og det fikk IKKE hun! Liver er urettferdig!

 

I tillegg hadde jo søt-ungen vært i leir under kommunevalget, så hun var i harnisk over all valgpropaganda hun fant i postkassen sin. Ikke nok med at det nå var blitt ubrukelig søppel, men det ga henne falske forhåpninger også.

– Æ trudde det va noen som hadde sendt mæ en gave for det lå en stor konvolutt i postkassa mi, OGSÅ VA DET BARE VALGPROPAGANDA! Valget e jo over!!! De e noen natursvin alle sammen!

Det skal ikke nektes at jeg måtte undertrykke et lite knis, selv om hjertet mitt blør hver gang jeg hører hun er alene. Jeg liker helst at hun har noen rundt seg. Noen som gjør alt for at hun skal føle seg trygg, god og elsket. Spesielt siden jeg bare kan gi henne det via telefonen. Men snart… Snart skal jeg ha det lille brusehodet mitt i armkroken og oppleve litt av verden sammen med henne.

Snupsi og historien vår får meg alltid til å tenke på ABBA sangen Slipping throug my fingers. En av de mest meningsfulle tekstene som noen sinne har vært skrevet.

 

The feeling that I’m losing her forever
And without really entering her world
I’m glad whenever I can share her laughter
That funny little girl

 

Slipping through my fingers all the time
I try to capture every minute
The feeling in it
Slipping through my fingers all the time
Do I really see what’s in her mind
Each time I think I’m close to knowing
She keeps on growing
Slipping through my fingers all the time

 

 

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.