Ut i regnværet

Categories Blogg, Hverdagsliv

I dag fikk jeg den strålende idéen at jeg og noen venner skulle tusle ut i marka og spise middag der. Planen var god den, plussgrader og oppholdsvær ga lovnad om en koselig ettermiddag ute. Jeg tok med meg pelsprinsessa og dro.

Da vi gikk ut av bilen åpnet himmelen slusene. Typisk når jeg skulle ut å være villmarkens datter. Det funker bare på meg når det er godt vær, og regn inngår ikke i den kategorien. Det var vær til å bli sutrete av, men med gode venner funket det likevel.

Vi hadde fått meldinger om st det var tørt og fint i marka. Det har til og med vært gult farevarsel for skogbrann. Vel, noen prater en masse tull, for snøen lå ennå godt og det har så  vått at det surklet godt på de bare flekkene som fantes. Jeg var altså ikke videre bekymret for noen brann.

Det regnet godt, men vi slo oss ned i en gapahuk. Der ble det ei snill stund ute. Vi fikk i oss noen pølser før regnet drepte bålet fullstendig. Jeg følte meg som en druknet kattunge, men det var hyggelig likevel.

Livet er godt ute også, men jeg hadde ikke vært lei meg om gradestokken hadde vartet opp med noen flere varmegrader. Uansett! Dette skal vi gjøre mer av, og jeg erklærer tursesongen for åpnet!

4 kommentarer

4 thoughts on “Ut i regnværet

  1. Så hærlig.. Ja vi hadde hundetrening i skikkelig hustrig, kaldt regnvær i dag.. Trøster meg med at det må da Tine fortere når det regner..

  2. Som en druknet kattunge.. det må være ganske spesielt å vite hvordan en druknet kattunge føler seg.. bra du overlevde, du pus 😜🐰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.