Det våres

Categories Blogg, Hverdagsliv

Jeg fremhever at jeg er født på feile breddegrader, og skulle vokst opp på varmere strøk. Det ville kledd meg mye bedre enn sur og kald vinter. Men det er ikke bare sol og varme om sommeren, og hemmeligheten er at jeg liker regnet også. Litt. Det er så deilig å kjenne regnet svalende mot ansiktet når jeg er ute å går. Som regel møter jeg ikke så mange andre kjente som er ute i sånt vær. Da kan jeg gå rundt i mine egne tanker. Tenke på stort og smått som surrer rundt. Det blir en form for rekreasjon. Likevel er det sola jeg liker best av alt!

Dagene er hektiske på jobb nå. Det vil si, det er alltid hektisk, men nå nærmer det seg sesongstart, og alle jobber som noen helter for å bli ferdig med alt som er planlagt for sommeren. Men før det blir sommer, må det bli skikkelig vår. Det er det ikke riktig ennå, selv om det er begynt å våres.

Små søte gåsunger spretter som bare det på trærne, og men det er ikke akkurat grønt i skogen ennå.

Det ligger ennå snø her og der, men våren kjemper sin kamp og ser ut til å vinne denne gangen også.

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Det våres

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.