Ut av komfortsonen

Categories Blogg

Mamma’n til Vesla kryper ut av komfort-sonen for tiden. Vi som bruker å suse rundt på fly hver sommer har tilbragt masse tid hjemme i stede.
Jeg har jobbet en del i hagen, og det er tilløp til at det begynner å se om ikke bra, så akseptabelt ut. Nå skal bare huskestativet til de evige-lekeplass-marker, så tenker jeg vi begynner å nærme oss noe.

Kan se ut som det skal bli mengder med solbær, stikkelsbær og rips i år. I tillegg har jeg plantet endel urter, så kanskje jeg tørker det også. Kan bli en travel høst om jeg får det til.

Hagearbeidet er ikke det som tar meg ut av komfortsonen. Det begynner faktisk å bli litt morsomt og ikke minst deilig å holde på ute i sola.

Nei, det ubekvemme kommer av at Vesla og jeg skal på telttur. Vi skal dra til ei strand som ligger en times kjøring unna. Der skal vi bade og nyte sommerdagene. Det er så primitivt at det halve er nok, men det fikser vi. Her skal det nytes. Badering, badminton, freesbe og fotball er pakket i bilen, om mamma aner konturene av at hun skal få kjørt seg.

Det blir fint, men ikke like mye komfort som denne latsabben er vant med.

Det er noen år siden sist vi var på telttur. Da bodde vi ennå med pappa’n. Han fikset alt, og jeg slapp å tenke. Nå er det jeg som skal planlegge. Det går fint, det vi glemmer er glemt. Er det viktig husker jeg det garantert neste gang. Vi skal gi det en sjanse, Vesla er euforisk, mamma’n er litt mer skeptisk… I år er første år uten EPI-penn, og det er litt rart, ikke for det, jeg glemte den jo alltid hjemme når jeg hadde den. Men, allergimedisiner er pakket ned om ikke annet.

Nå gjenstår det bare å dra å kjøpe myggspray, for det er den tingen vi MÅ ha. Ja, også må jeg få Vesla opp av senga da..

PS! Note to self.. HUSK TELTET!

2 kommentarer

2 thoughts on “Ut av komfortsonen

  1. Det blir sikkert kjempegøy 🙂 Du må blogge litt underveis da, hvis du rekker. 😀 Så vi får høre hvordan dere har det 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.