Er det gratis?

Categories Blogg

Det er på slike dager det er godt å være til. De mentale batteriene lades, og jeg gjør ting jeg ellers ikke har overskudd til. Sommertøyet er funnet frem, og jeg har lyst å pynte meg. Sommerkjolen skal på, leggene er bare og sokkene er lagt bort. Deilig å tusle rundt med bare tær.

Selv lunsjpausen brukes til å nyte den deilige sommeren. Rundt kontoret myldrer det av sol-hungrige nordlenninger. Det er ikke bare jeg som nyter.

Deilig å se ungene leke i vannkanten akkopagnert til den herlige lyden av barnelatter. I dag var det en liten gutt på 7-8 år som så på meg Stor i øynene da jeg kom ut på terrassen på jobb.

-E det ditt museum?

Leende avkreftet jeg det, og fortalte at det var hans museum. Han ble måpende stående å se på meg. Jeg forklarte at inne i dette huset er det en båt, og det er historien om den båten vi forteller. Og den historien er min historie, og også hans historie.

Jeg var kjempefornøyd med fremstillingen min, og tenkte dette var en god måte å få forankret historie og museums-glede hos den lille gutten.

-Wow! Hvis det e mitt betyr vel det at æ kommer inn gratis? 😂

Nei, det er ikke alt i livet som er gratis, men å nyte naturskjønne omgivelser i all sin prakt, DET er gratis!

Kam man forresten ha finere omgivelser på jobben sin? ❤️

2 kommentarer

2 thoughts on “Er det gratis?

  1. Tror ikke man kan ha særlig finere omgivelser nei, jeg har IKKE det i alle fall 😀 En lur liten gutt han som tenkte han burde komme gratis inn 😀

    1. Jeg synes alle barn burde kommet gratis inn på museene. Barn bør få et innblikk i historien tidlig for å bli glad i den, og i lys av barnefattigdom i Norge burde det ikke være prislapp på det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.