Last Updated:

Tradisjoner må følges koste hva det koste vil!

Categories Blogg

Vi var litt slitne i dag begge to, så vi orket ikke bål i kveld. Vesla ville egentlig ikke så mye i hele tatt, og jeg ville knapt halvparten av det engang. Jeg inviterte Vesla på restaurant fordi jeg ikke orket å lage middag, og vi fikset oss og dro. Da vi parkerte, ble vi bare sittende i bilen begge to.

-Har du ikke lyst?

Vesla ristet på hodet og smilte. Hun ville heller  kjøpe mat og se film hjemme. Jeg var ikke vanskelig å overtale. På tur hjem etter en pitstop på butikken, måtte jeg fortelle henne at siden vi landet på rømmegrøt med spekemat så ble det kanskje en tradisjonell St. Hans feiring likevel. Kanskje vi til og med måtte ut å plukke syv forskjellige blomster å legge under puta før vi sovnet?

-Koffør det?!  Vesla så på meg med mistenksomt blikk, og jeg lo litt før jeg forklarte om tradisjonen med å plukke blomstene og legge de under puta for å drømme om sin hjertes utkårede. Pikebarnet satt og lyttet uten å være tilsynelatende imponert eller finne meg særlig pålitelig.

-Seriøst mamma! Vi har begge pollen-allergi!!!

Jeg fikk henne med meg ut, og hun plukket syv sorter med meg, men så bare kaster hun de før hun inntok horisontalen på luftmadrassen. Jeg lurte på hvorfor hun gjorde det?

-Mamma! Det der e overtro, og ikke sånn det funka på ordentlig. Dessuten HAR æ kjæreste, og tenk om æ drøm om noen andre? Å æ gidd ikke å bli syk! Æ har ferie!

Jeg holdt stolt frem min bukett, men hun bare fnyste av meg og gikk inn. Vi var ikke før kommet inn med blomstene før jeg begynte å nyse. Dermed måtte fangsten rett ut igjen.
Så blir nok ikke noe drømme-mann på meg.

Hmmm.. Når jeg tenker meg om.. Legger jeg dem under puta mi blir jeg garantert syk, og må på legevakta. Kanskje jeg treffer en himla kjekk lege der? Da ikke bare drømmer jeg om han, men møter han i tillegg. Det kan jo bli en vinn-vinn situasjon! Ja, ellers ringer han etter noen menn i hvite frakker.

Samma det! Mann er mann!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.