Tidlig krøkes.. Ja til barnearbeid

Categories Blogg

Denne uka har vært en skikkelig Stress-test for meg på jobb. Ikke bare meg, men medarbeiderne mine også, og kanskje de i første omgang. De får terning kast 6 hos meg! Uten slike fantastiske positive stå-på mennesker hadde jeg endt opp med magesår!

Mandag kom jeg fra en til-og-fra-jobb ferie, og måtte bare trø til. Denne uka var den hvor vi hadde litt lav bemanning, og på ei vaktliste hadde vi nok bommet litt. Tirsdag dro jeg ut dit og tok et skift, og mens jeg var der fikk jeg omforent ressursene slik at vi kom i mål på resten av uka.

Da måtte jeg ta tre skift på Jektefartsmuseet. Jeg er ingen racer på å stå i resepsjonen, så de faste måtte lære meg opp, og være overbærende med at jeg måtte være litt kollega under opplæring, så slippe alt å være litt sjef. Jeg har lært masse, fått mye større respekt for den jobben de gjør ut mot kundene, og har vært VELDIG sliten!

Det har vært lange dager, og jeg hadde unektelig litt vondt for Vesla på fredag. Hun har vært alene hele uka, så jeg lurte på om hun ville være med meg på jobb. Det synes hun alltid er gøy. Denne gangen fikk hun da smake litt på arbeidslivet.

Vi serverte lunsj til en gruppe, og Vesla fikk dekke på alene. Hun hadde samme arbeidstøy som de andre. Hun ryddet av bordene og var håndlanger. Jeg tror det falt i smak hos avkommet. Hun var veldig stolt av å jobbe på ordentlig.

Etterpå fikk hun stå litt i kassen, og jeg var litt nervøs, men jeg aner ikke hvorfor, for hun klarte seg fint. Det var godt å se at hun syntes dagen var flott, og ut på dagen gikk vi opp på kontoret fordi jeg hadde litt annet jeg måtte ordne. Jeg satt i dyp konsentrasjon ei stund, og snudde meg for å spørre om hun var klar for å gå ned igjen.

En av grunnene til at jeg tok henne med, er at det blir mange sene kvelder og soving ut over dagen når jeg er på jobb. Da blir det slitsomt for en liten 12 åring når man må jobbe. Jeg lot henne sove ei stund, så kom hun ned å var klar for ny dyst med rydding av bord.

vi fant ut at vi var så slitne at vi bare stoppet på en restaurant og kjøpte oss en salat. I tillegg hadde jo Vesla fått en påskjønnelse på vippsen som takk for hjelpen, så hun måtte jo selvsagt ut å shoppe litt. Premiekommentarene kom i bilen på tur hjem.

-Nu skjønna æ godt koffør du e så sliten når du kommer hjem fra jobb Mamma!

❤️Smelt❤️

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.