Last Updated:

Sugar daddy

Categories Blogg

Gjennom bloggen har jeg fått endel tilbud om sponsing og salg av annonser. Jeg er ingen selger, så jeg har egentlig gitt opp før jeg fikk begynt, og skjønner at da blir det ingen merkevare-bygging heller. Det vil si at jeg erkjenner at de store pengene ikke vil strømme ubegrenset inn på kontoen min. Det er egentlig ikke så nøye, for det er jo bare ufiltrerte tanker uten noe spesiell mening som blir skrevet.

I dag oppdaget jeg da drømmetilbudet, og endelig er det min tur å gjøre gode penger. Nå er det en mulighet for at også jeg kan se pengene velte inn på kontoen. Her snakker vi lett tjente penger som absolutt vil gjøre en forskjell på kontoen min. Det var så bra at jeg bare burde slå til.

Sugar baby til og med!

Nå regner jeg hardt med at dette er svindel som ber meg om kontonummer og personnummer, og så har man plutselig med et identitets tyveri å gjøre, men jeg grublet jo litt over problemstillingen rundt dette med sugar daddy og sugar baby.

Sugar daddy og sugar baby mener jeg er en form av prostitusjon. Hvordan man enn vender på det, er det jo langt på vei utnytting av babyen i en eller annen form.  Jeg vet det er mange som er uenige med meg i dette. men det er i beste fall en gråsone av et lovbrudd. Hvorfor er det blitt en nærmest legal og trendy greie da? Man skulle jo tro de fleste velger å skygge banen for dette.

Det har vært gjort flere undersøkelser og intervjuer rundt dette. Daddyene har forsvart relasjonen med at det i realiteten er et forhold, men man kjøper seg ut av en del av forpliktelsene man har dersom man er kjærester. Babyene på sin side forsvarer seg på sin side med at de liker å bli tatt vare på i forholdet. Tro for all del ikke at det bare finnes sugar daddies, for sugar moms er det også noen av, selv om det er sjeldnere. Fellestrekket er at giveren ofte et vesentlig eldre enn mottakeren, og er mer bemidlet.

Man kan kanskje tro at det er ressurssvake unge som ønsker seg en slik ordning, men mange av disse babyene er studenter som bare ønsker å spe på studielånet sitt slik at det blir rom for litt moro også. Ikke nødvendigvis de som lever på smertegrensen økonomisk. Mange mottar dyre gaver og noen får penger i tillegg. Ordningen er så utbredt at det finnes egne dating apper og internett sider hvor de kan finne hverandre.

Likevel er det ingen som vil stå åpent frem om at de er sugar mom/daddy eller sugar baby. Det er liksom ikke greit å bekjentgjøre at man har en slik ordning, og altså ikke helt stuereint. Begge parter hevder at det er relasjonen som er viktig i forholdet, men i bunn og grunn er det vel helst pengene og gavene som er bakgrunnen for ordningen i utgangspunktet.

For meg virker det som disse unge menneskene bare frivillig tar del i en romatisk utgave av prostitusjon a la filmen Pretty woman, men kjøp og salg av nærhet og intimitet er og blir prostitusjon for min del. Nei, tror denne sugar daddyen som tekstet skal se langt etter noen kontakt med meg. Han havner rett og slett på listen over blokkerte kontakter.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Sugar daddy

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.