Bodø på kartet igjen!

Categories Blogg

Jeg syntes Bodø var en ultra kjedelig by da jeg vokste opp. Det skjedde aldri noe spennende og alltid var alt ved det samme. Jeg var overbevist om at det ikke kunne finnes verre plass å bo!

Det er ikke sånn jeg tenker om Bodø i dag. Nå er det fortsatt en liten by, men nå synes jeg likevel det er en spennende by å bo i. Vi har fått konserthus og bibliotek i særklasse. Vi har flotte festivaler som trekker fine artister til byen. Vi har selvsagt Glimt 💛 i hjertet og er stolte av gull-guttene. Vi ble kåret til Norges mest attraktive by i 2016, og i tillegg så har vi et relativt rikt kulturliv. Ny by, ny flyplass gir også masse nye muligheter. Altså er Bodø blitt mulighetenes by, og en by å være stolt av. Her oppe har vi alt! En nydelig by med masse flotte steder, og masse vill og majestetisk natur uten sidestykke.

Jeg et umåtelig stolt av noe helt annet også! Vi er nå verdens nordligste by med bare elbusser i bykjernen. Tenk det! Grønn kollektiv transport så langt nord! Det blir spennende å se hvor effektivt dette er på spreng-vinteren, men jeg har trua på at dette blir bra.

I tillegg har vi fått et mye bedre busstilbud her hvor vi bor. Før gikk det busser frem til i sjutiden, men nå er det tilbud frem til midnatt. Det er jeg veldig fornøyd med.

Jeg ser på dette som vinn-vinn og er kjempefornøyd! Bodø er igjen på kartet, og atter en gang er det noe å være stolt av!

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Bodø på kartet igjen!

  1. Jeg er vokst opp i Vestby liksom, så synes nok Bodø er en litt mer stas by å vokse opp. Det var liksom FOLK der. Vestby hadde lite folk og lite å gjøre 🙂 Men skjønner jo at alle synes sitt sted er kjedelig 😀 Flott med grønn utvikling 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.