Soft kidcore

Categories Blogg

Jeg har hatt rydding og kasting på timeplanen i ferien min. Det ble altfor mye kaos når Vesla byttet rom, og Snuppa flyttet hjem i fjor. Jeg tok meg aldri på tak og fikk system i rotet. Ja, før i sommer. Veslas gamle rom ble da mitt nye kontor. Det er ikke optimalt ennå, men mor har tatt tilbake kontrollen i huset. I såfall langt på vei.


Huset mitt har masse bodplass hvis man regner med kneveggene. Det er bra, for da er mange plasser å legge bort det man ikke bruker. Det har jeg gjort i mange år. I rydde-prosessen må kneveggene også ryddes, men jeg har ikke hatt riktig mot til å ta tak i de ennå. Det hadde derimot Vesla her en kveld.

Tre søppelsekker med klær etter meg, som er mellom 10 og 30 år gamle, ble tatt frem fra glemselen. De fleste så små at jeg ikke kan erindre at jeg noen sinne har hatt de på meg, men de bærer minner om en tid for mange kilo siden..

Skal si Vesla fikk kjørt seg! «Prøv den hær! Den hær husker æ! Denne! Den va min absolutte favoritt!» For meg ble det en koselig walk down memory lane, for Vesla ble det et kjør på catwalken. Hun måtte prøve snart det ene og snart det andre. Hun syntes ikke alt var like stilig og det var tilløp til uhemmet latter fra det lille gnagsåret. Likevel var hun klar på at hun syntes endel av tøyet var kult. Spesielt ett av favoritt-skjørtene mine!

«Æ va faktisk ikke klar over at du noen gang har hatt stil, mamma!» Håpefulle hadde på seg en dressjakke med fuskepels fra 1814, og mente dette kunne komme på moten igjen. Da vi pakket bort tøyet hadde Vesla fått seg noen nye t-skjorter, en dressjakke, bukser og skjørt. Jeg hadde fått vissheten om at jeg har lagt kraftig på meg gjennom årenes løp, og pakket ned en anstendig pose til gjenvinning.

Jeg lurte på om det nye for Vesla nå var en vintage-stil, men hun bare ga meg en øyenbrynsdans av de sjeldne og sa hun ikke hadde noen bestemt stil. Hun var bare gjennomført estetisk. Min stil i yngre dager derimot, var i følge yngste en soft kidcore-stil. Seriøst! Tankene mine gikk umiddelbart til at dette var noe kinky fremfor en klesstil. Jeg ante ikke hva hun snakket om, og måtte googlet det. Hoderystende måtte jeg innse at det faktisk er en klesstil som heter kidcore. Om jeg er enig i den stilen kan diskuteres. Jeg mener nemlig at jeg var ung og rocka!!

8 kommentarer

8 thoughts on “Soft kidcore

  1. Herregud (jeg har nemlig også googlet), her skal det altså vise seg at jeg (som ikke bare kunne vært Veslas mor, men også Snuppas) faktisk har en betydelig andel av ‘kidcore’ i stilen NÅ (hvilket man faktisk får et kroneksempel på i toppsidebildet til bloggen).. *haha*

  2. Artig å rydde i klær. For det meste har det blitt rydding i min datters klær og jeg som arver.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.