Snupsi utga seg for å være meg!

Categories Blogg

Ja, da har jeg bestemt meg for å skrive bok. Det skal være en selvhjelpsbok for single damer. Det er nesten så man kunne trodd at jeg hadde 1001 natt i bakhodet da jeg bestemte meg, men tittelen er HELT tilfeldig valgt. «1001 grunner til å takke nei til en date, og måter å gjøre det på!»

I dag har det virkelig toppet seg. Fra å ha hatt svart hav på dateing-fronten under korona virker det som det er endel nødne menn der ute akkurat nå. Det blir ille når ei halv-gammel dame er nøden hun også.

Snupsi-ungen åpnet tinder på telefonen min da hun var hjemme sist helg. Ikke for seg selv, for hun har kjæreste, men for mammaen sin. Tro bare ikke at det var for å være snill, for det var det ikke! Når det kommer til morens romantiske intensjoner har hun ALDRI mitt beste i tankene, og det burde jeg husket.

Det ondskapsfulle pikebarnet var jo å sveipet på MANGE menn. Jeg har sveipet alle bort, for mest bare å titte. Ikke hun! Nei, hun matchet meg hit og dit mer eller mindre ukritisk. Det plinget i telefonen mens hun satt og tekstet for mammaen. Mission «finne date til mamma» var åpenbart en suksess ut fra plingene, men mamma’n fikk ikke innsyn i sakspapirene. Da jeg omsider fikk telefonen tilbake hadde jeg bange anelser, og min frykt var i høyeste grad berettiget. At jeg kunne være så dum?!

En ting var at hun hadde matchet meg med himla mange, men hun hadde i tillegg tekstet med de! Dette kunne jo vært søtt om hun hadde skrevet «Hei, jeg leter etter en date for mamma’n min..» eller noe sånt. Det var jo ikke det da!

Jeg holdt på å få kaffen i vranghalsen da jeg leste åpningsmeldingen hun hadde brukt. En ting er at jeg ikke har sveipet til høyre i hele tatt, men hun hadde altså skrevet til dem også. Først!

«Lekevenn?» Stod det.

Herlighet! Jeg kjente skam-rødmen bre seg i hele ansiktet. Blodtrykksmedisinen kunne umulig fungere, for jeg kjente trykket i hele meg.

-KA HAR DU GJORT?!

Snupsi-ungen bare trakk nonchalant på skuldrene, og mente sette var helt innenfor. Ingenting å ta sånn på vei for. Det var på tide at jeg tok steget inn i det 20. århundret.

Nu vel, det kunne jo stoppet der, men det gjorde ikke det. Snupsi-ungen dro hjem, og jeg satt tilbake med en telefon som det plinget besatt i. Jeg har nesten ligget i stabilt sideleie med pustebesvær og lest meldinger. Jeg har hatt en pute jeg har kunnet gjemme meg bak mens jeg har lest. O’boy! Den ungen skal altså få gjennomgå!

Denne uken har jeg bortforklart og takket nei til så mange dater, og fikk meg ikke til å skrive at de hadde tekstet med min datter på 21. Kreativiteten har blomstret på avslags felter da.

Et lite utvalg av boka kommer her..


Dessverre skal være hjemme å se hurtigruta minutt for minutt i reprise.

Jeg skal på møte i menighetsrådet

Jeg skal være hjemme for å vaske håret.

Jeg har 5 unger, og må se om jeg finner en barnevakt som kan passe alle.

X’en er ikke flyttet ut ennå, han leiter etter leilighet.

Telefonen har altså vært rødglødende, og Snupsi-ungen har gjort ubotelig skade på mamma’n sine nerver.

Note to self!

Ikke la den Snupsi komme nærmere enn 2 meter fra telefonen din!

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Snupsi utga seg for å være meg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.