Endelig ut i verden igjen

Categories Blogg

Nå har altså jeg vært, og er fortsatt på arbeidsreise.
Vet dere hvor Sulitjelma er? Det er en gruvelandsby ca. 10 mil unna Bodø. Her er vi!


Stedet Gud glemte og fanden forlot og som Sulitjelma Gruver overtok. Neida, ikke fullt så galt, men vi har museum her. Ikke ett, men TO! Og snart tre!

Her er ny-ervervelsen, og her har vi masse spennende planer. Syns dere det trenger en oppgradering?

Vi var også i besøksgruven, hele 1,6 kilometer inn i fjellet. Jeg tenkte jeg kom til å få litt klaustrofobi, men det fikk jeg ikke.

Det var er rå tøff tur altså! Vi dro inn i fjellet på samme måte som når gruvearbeiderne skulle på jobb.

Det er dette jeg digger i jobben min. Det å få ta eierskap til de historiene som har formet samfunnet vårt.

Utvikling av Sulitjelma museumspark er kjempe spennende og jeg synes jeg er privilegert som får jobbe med alle disse spennende prosjektene.

2 kommentarer

2 thoughts on “Endelig ut i verden igjen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.