Snart kommer hun

Categories Blogg, Vesla og Snuppa

Det er dempet belysning i stua. Melodiøs taffelmusikk kan høres i bakgrunnen, og Stearinlysene er tent. Det kommer liflige dufter fra kjøkkenet. Utenfor gir mørket og kulden en dempet stillhet.

Beskrivelsen over kunne vært oppskriften på en romantisk aften med flavor of the month, men det er ikke det. Det er lengselen mot tiden som ligger foran oss. Tiden som bygger opp forventningene mot den deilige tiden som skal komme etterpå, men først er det altså frem mot adventstiden.  Nå er det ikke lenge igjen.

Jeg har smått begynt planleggingen av adventstiden. Det er så mye som skal gjøres og mye som skal nytes. Det blir ballett, kor, matiné og drilloppvisning. Det gledes. Så skal det settes av tid til seine kvelder med jule-hemmeligheter. Adventen er den fineste tiden som finnes, så den skal nytes max!  Det beste med adventen er at den avsluttes med jul. Da blir det masse tid til å være med familien. I år skal vi alle være her, så det blir masse tid til å finne på ting sammen.

Det jeg gleder meg aller mest til er at Snuppa kommer hjem for å ha studiefri. En hel måned skal jeg ha henne her. Det blir herlig. Jeg gleder meg til mer liv og latter i huset, til å bli pisket på trening, matlaging sammen og de gode samtalene. Jeg gleder meg til og med til rotet hennes. Snart er det advent, og da kommer Snuppa hjem 💖

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.