Last Updated:

Små forbannet

Categories Blogg

Lille storebror dro ut til en venninne i går. Før han dro hadde jeg MASSE formaninger til han. Hold avstand, ikke dra ut, ikke dra på fest!

Jeg skjønner at en gutt i 20 åra ikke tar ting like alvorlig som vi godt voksne, men jeg blir litt sur likevel når jeg vet han endte opp på fest!

Hensynet til oss andre var kjapt glemt når de hadde tatt noen pils og stemningen ble høy. Glemt var formaningene til gamle mor. Når jeg får han i tale blir det en overhøvling og klar melding om ansvarsfraskrivelse, det å sette andre i fare, egoisme og manglende empati. Han både kan og vet bedre enn dette!

Åpenbart er det ikke bare den unge i dette huset, for han var på fest med endel andre. Hva gjør man som foreldre til voksne barn når de ikke skjønner alvoret?

Her i huset blir det klar melding om å forholde seg i «karantene» på rommet neste 14 dagene med masse ekstra renhold for han etter å ha brukt bad og toalett, eller alternativt finne seg en annen plass å bo!

Vårt hjem skal være trygt for alle og det er en felles innsats for å holde det sånn! 🤬🤬🤬

 

Etter å ha konferert med håpefulle fikk jeg avkreftet at det hadde vært stor-fest som først antatt, men en samling av noen venner som hadde tatt noen pils sammen.
Kjørereglene er satt, og vi er enige om hvordan vi gjør det fremover. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.