Hva gjør jeg med all denne tiden?

Categories Blogg

Jeg er jo selvsagt rastløs. Hva annet er å forvente når man er vant til å flakke rundt som ei hodeløs høns?

Vanligvis er jeg jo på farten hele tiden, men nå har jeg bare vært hjemme. I går var jeg helt råtten i sofaen! Bare lå å så på Greys anatomy. Begynte å se serien på nytt. Episode etter episode. Blod, gørr, romantikk og drama. Hvorfor ikke liksom? Hadde ikke noe bedre å gjøre. Null stress. Må jo få tiden til å gå til jeg kan dra på jobb igjen. Jeg er sosialt underernært!

Når jeg ikke har noe jeg skal rekke, har jeg all verdens tid til å gjøre de kjedelige tingene, så husarbeid og andre kjedelige plikter kan vente. Jeg har goood tid! Det betyr, at ikke bare lå jeg råtten på sofaen, men det daglige husarbeidet tårner seg opp. Sykt! Nå har jeg hatt tid til å gjøre alt på “to do”-lista, men jeg har ikke engang gjort det som må gjøres daglig.

Jeg har bestemt meg for å lage en oversikt over alle uferdige prosjektene rundt i huset, i et forsøk på å innføre litt struktur på dagene hjemme. Det betyr at liste-guri er på ferde igjen. Nå skal ting tas tak i!

  • Ta ansvar for huset med å feie over det. Med blikket.. 🧹 🧹🧹Eventuelt vaske litt.
  • Rengjøre slukene. Delegering er viktig! Det går til Lille Storebror. 🚰🚿🛁
  • Skype med ungene som ikke bor her. “Hei, husker dere meg? Jeg er mammaen deres!”  💖💖💖
  • Sortere i bodene. Det vil si mimre litt og putte alt tilbake der det var.. 🗃🗃🗃
  • Skype med venninnene, Wine o`clock ladies! 🥂🍾
  • Drikke vin. Har masse!! 🍾🥂
  • Kaste skrot og skrammel som har samlet seg. Nei, det er kjekt å ha.. 📦📦📦
  • Bake. O`boy! Det blir til forlystelse for hele Norge. 🧁🎂🍪 I form av komedie..
  • Nettdate med flavour of the month…  Jahhh… kjekking altså!
  • Legge folie på manglende skuffer på kjøkken, har stått siden oktober. 🗄🗄 jajaja….
  • Legge folie på manglende dører på kjøkken, Har stått siden oktober. 🚪🚪 Huff…
  • Drikke mer vin, må sjekke om jeg har litt ekstra i boden. 🍾🥂 Seriøst, jeg har årgangsvin fra forrige århundre. Det er jeg sikker på.
  • Strikke ferdig genseren til Vesla. Jeg har holdt på i 8 år!!! 🤷🏻‍♀️🧶 Jeg rekket den opp en gang fordi den var for liten. Det er et år siden. Eller er det to?
  • Drikke masse vinshit! Jeg må på polet! 🍾🥂
  • Trene litt (kaffekopp OPP! kaffekopp NED! Gjenta til det kjedsommelige)  ☕️
  • Hvis det blir tid, skal jeg lage middag. Nudler med ketchup, nudler med soyasaus og til variasjon; pizza grandiosaJadajada.. Har hamstret nudler og pizza for en måned! 🤢 Neida, ikke fullt så ille. Jeg varierer med pølse i brød..

Yuhuuu! Jeg elsker å strukturere meg slik at jeg kommer i mål med prosjektene mine innenfor fastsatte grenser. NÅ er jeg klar! Jeg skal bare se et par episoder av Greys Anatomy først!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.