God nyhet i kaoset!

Categories Blogg

I dag var første dagen Vesla skulle ha digital-skolehverdag. Jeg bestemte meg for å begynne litt senere på jobb, slik at jeg kunne se hvordan det funket. Seriøst! De lærerne altså! Jeg er så imponert over hvordan de løser det hele. Det er bare så flinke!

Vesla fikk instruksjonsfilmer og elektroniske oppgaver, og til alt overmål får jeg kvittering når hun har levert inn noe arbeid, og har således stål-kontroll på hva hun gjør i løpet av dagen. Vesla har altså skikkelig skole selv om hun sitter alene hjemme. Dette har skolen her løst helt fantastisk!!

Dagene er stort sett delt i to forskjellige fag, ett før lunsj og ett annet etter.

Jeg tror ungene kan komme veldig styrket ut av denne perioden, med tanke på mestringsfølelse. Det å klare dette  for en 11 åring, gjør jo at de får veldig tro på seg selv. Det er ikke bare praktisk utførelse av oppgavene, men digitale ferdigheter, kreativitet, evne til selv-ledelse og gjennomføring. Helt suveren læring for elever og foresatte egentlig.

Jeg brukte det som eksempel til mine på jobb. for kan ungene få jobben gjort elektronisk, ja så kan vi lære av dem og gjøre det samme. Takk til alle flotte medarbeiderne i skolene som virkelig står på for ungene i denne situasjonen!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.