Selvpålagt husarrest

Categories Blogg

Vi er i selvpålagt husarrest.

Det som er viktig for oss er å holde oss unna andre så godt det går, siden vi har medlemmer i familien som er i den sårbare gruppen i samfunnet. For oss er det neppe kritisk om vi blir smittet, men det er så mange vi kan smitte som er i risikogruppene. Likevel, i dag måtte vi til byen. Jeg var fri for noen medisiner, og vi var også fri for såpe og håndsprit.

Apoteket hadde forstått det, og slapp bare inn 5 stykker av gangen. De hadde merket opp med tape slik at man ikke stod nærmere enn en meter inntil hverandre. De hadde en securitast vakt til å sluse folk inn og ut uten at noen var nær. Ble litt imponert faktisk. Forøvrig var det rene spøkelsesbyen der ute..


Da jeg kjørte til byen fikk jeg telefon fra en gråtkvalt eldste datter. Lille Gull bruker ganske mye astma medisin, og var fri. Mammaen hadde ringt alle apotekene, også i nabo byen, men folk hadde hentet ut så mye medisiner at det ikke var mer igjen. Hva feiler det folk? Den lille gutten trenger denne medisinen, men på apoteket kunne de fortelle at folk hadde hentet ut alt de hadde på reseptene sine, så det var rensket. Mammaen var helt knust. Akkurat da jeg var på apoteket kom det inn endel bakker med medisin, og flaksen var at det var akutt-medisinen til Lille Gull om ikke annet, men den forebyggende var det tomt for.

Det er altså ikke bare mat som hamstres, medisiner også! Det er skikkelig dårlig gjort. Det betyr at de som IKKE hamstrer men kjøper etterhvert som de trenger, blir fri! De får altså ikke livsviktige medisiner fordi noen bare tenker på seg selv..

 

Det var ikke noe bedre på butikken i dag heller. Masse tomme hyller som avlører at folk har gått amok i innkjøpene. Stakkars de som ikke har så mye penger. Det var ikke mye igjen av billige alternativer. Her hvor vi bor er vi et stykke utenfor byen. Når butikkene blir fylt opp, er vi av de siste i området som får, så det kan hende vi må være uten noen av de populære varene en stund. Jaja, vi overlever nok.

Som dere ser, er Vesla på tilbud! Nei forresten! Så mye hamstring som det er for tiden må jeg avkrefte at hun er til salgs før hun er skannet og lagt i pose! Jeg trengte bare en pose mel ekstra. Men der var det ikke noe! Kjemisk renset!! Heldigvis har jeg en venninne som har hamstret mel, så jeg fikk en pakke hos henne.

 

Nå er dette mel fra hamstringen til jul, så da er det heller et miljøhensyn at jeg tok pakken med meg. Det er bærekraft i å dele. Hun som meg er ikke noen fan av hamstring, men heller sånn at vi låner av hverandre når en av oss er fri. Det ordner seg alltid. Men seriøst! Mel siden jul? Ja, da snakker vi om bake-iver. Gidder ikke vente på at hun skal bake kake til meg i så fall!

 

Nå er jeg sikret på alle mulige måter. Hjemme i min selvpålagte husarrest sammen med Vesla og Mimmi-ungen. Alle er vi friske og raske, og egentlig koser vi oss ganske mye sammen. Jentene sitter å tegner, mens jeg sitter her å nyter å være alene i min egen lille verden.

BTW.. En venn sa at tidligere hostet man for å kamuflere en fis, nå fiser man for å kamuflere et host! God lørdag rundt om!

2 kommentarer

2 thoughts on “Selvpålagt husarrest

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.