Last Updated:

Så var vi bare to…

Categories Blogg

Nå pakker Lille storebror snipp-eska og flytter. Han forlater mor og lillesøster til fordel for bokollektiv i byen. Har jeg forståelse for det?
JA! Hadde gjort akkurat det samme og jeg hadde vært 22 år og hatt hele livet foran meg.

Her pakker han ned gutterommet. Jeg ble litt sjakk matt da jeg så alt rotet, og tenkte mitt. Han må ha hørt hva jeg tenkte.

-Slapp av! Det blir verre før det blir bedre, og æ skal kom tilbake å vask i neste uke!

Neste uke? Han må jo være sprø, og kan UMULIG kjenne mamma’n sin særlig godt. Eller kanskje det er akkurat det han gjør? Han vet jeg kommer til å bli sprø over at rommet ikke blir vasket, og vips! Så står mamma å vasker, og corona-rom nr 2 er et faktum!

Hva corona-rom er? Det er når mamma må være hjemme og må ha noe å henge fingrene i. Så da blir rommene pusset opp mer eller mindre uten plan. Det begynner med at jeg skal endre på en fille-ting, så må hele rommet pusses opp. (Jeg går gjennom fargeprøvene til Jotun i hodet allerede.)

Vesla har planlagt at hun skal bruke mitt rom som stue, sitt rom til.. ja, gudene må vite, og kontoret skal hun sove på.
-Du kan ta bror sitt rom, også ha biblioteket for dæ sjøl!

Heldige meg. Hus med fire soverom, og Vesla har betrodd meg ett rom HELT alene! Resten tar hun.

Så er det banditten som skal flytte da. Jeg er så glad på hans vegne. Det blir sikkert kjempeflott og morsomt å bo i kollektiv. Det gjorde jeg også da jeg var ung. Utrolig så fort voksen man ble av det!
Jeg er ikke bekymret for han. Han er et lykkelig stykke menneske som tar alt som kommer på strak arm. I tillegg kan han komme hjem til mammaen sin når han måtte ønske ❤️❤️❤️

Men hva i himmelens navn skal Vesla og jeg med et hus med fire soverom, stue, kjøkken, to bad og et bibliotek? Litt mye for bare to personer. Jeg spurte Vesla hva hun tenkte.

-Æ trur det e på tide vi får oss en mann! 😂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.