Riktig godt nyttår og desennium.

Categories Blogg

I dag er siste dagen i året, og ikke minst siste dagen i dette desennium. Det betyr at det forhåpentligvis både står nye dager og år tilgjengelig. Nye muligheter for gøy og ugang.

For ti år siden var jeg gift, hadde fem barn fra 1 til 16 år. Jeg hadde akkurat byttet jobb, ellers var livet på det jevne. Garantert sto jeg irritert på kjøkkenet og fylte ei kake. Irritert for at ingen gjorde det for meg. Garantert hadde jeg akkurat sjekket at klærne til ungene og meg var der de skulle, og gjorde meg klar med krølltangen for å fikse jentene.

I dag, ti år etter, har jeg fikset middagen og fylt kake. Skal sjekke tøyet til Vesla og meg, før jeg finner frem krølltangen. Jeg byttet jobb, og har vært der i snart fem år. Eneste forskjellen fra 10 år tilbake er at jeg skjønner at det ikke nytter å bli irritert.

Jeg er ikke blitt eldre mentalt, bare klokere. Ikke for det, jeg ser jo at øyelokkene er blitt tunge, puppene henger og kroppen er blitt noe dvask, men jeg er som ei ungfole mellom ørene.

Så et nytt desennium altså! Skal man legge ekstraordinære planer for det? Ja, det blir ikke nyttårsforsett, for jeg har bare ett, og det er å ikke ha nyttårsforsett.

Min plan for det nye året og det nye deseniummet er å finne det positive i livet mitt. Nyte det og glede meg over det. Finne lykken i meg selv slik at jeg er lykkelig i kraft av meg selv.

Da gjenstår det bare for meg å takke for følget i 2019, og ønske på gjensyn i 2020.

RIKTIG GODT NYTT ÅR! 🥂

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.