Livsstils endring i 2020

Categories Blogg

Da jeg hadde mine 2 x 10 uker under administrasjon i sommer og høst, kvittet jeg meg med 14 kg daukjøtt. Jeg kvittet meg med 80 kg til rett før jul, men det var ikke på akkurat samme måten 😂

Så kom adventstiden og det ble baking og smaking. Jeg har alltid sagt at det ikke er hva man spiser i jula som er problemet, men alle de andre dagene. Det stemmer nok om man ikke begynner jula i oktober og avslutter den først i mars.

I dag da jeg tok på meg favoritt-jeansen var den noe thight. Var ikke det samme buksene som akkurat ble passelig igjen? Ja, det sier vel sitt. Mamma’n klarte ikke å skape en varig livsstils endring.

Jeg har i utgangspunktet sakt at jeg aldri skal slanke meg og det står jeg fortsatt ved, men nå må jeg faktisk fokusere på kostholdet for alvor. Hver gang jeg har spist masse karbohydrater blir jeg slapp, uvel og trøtt. Heldigvis ikke så tørst, så det er lite sannsyn diabetes 2, som jeg frykter mest. Det er fordi jeg hadde svangerskapsdiabetes i de to siste svangerskapene, og derfor er mer disponert for diabetes 2.

Ja, så da må jeg få stumpen opp av sofaen igjen og kjøre på. Jeg må lage en plan og sette meg mål og delmål. Faktisk tror jeg det må bli for en vesentlig lengre periode enn 10 uker, slik at livsstils endringene får satt seg.

Så fra nyåret er det bare å sette i gang operasjon «Få på meg Bik Bok buksa som ikke har vært brukt siden tidenes morgen»

Wish me luck and let the game begin! 💪🏻

5 kommentarer

5 thoughts on “Livsstils endring i 2020

    1. Noen mål må man ha, bare å jobbe på. Det blir ikke før etter nyttårsfeiringen, for da skal vi nyte. 2. Januar skal derimot havregrøten være klar til frokost. 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.