På tide med en solid avslutning

Categories Blogg

Nå er 2020 her, og ei ny æra begynner. Har ikke peiling på hva det helt innebærer, men det betyr i såfall at jula er over. Kommende helg skal benyttes til å rydde den bort i din helhet her i huset.

På loftstua skal min elektriske peis settes opp. Jeg har innredet den med endel bokhyller, en ørelappstol, og nå elektrisk peis. Den fikk jeg i gave hos eldste datteren og familien hennes. Eneste som mangler nå, er en hvit tivoli lampe for at biblioteket mitt skal bli akkurat sånn jeg vil. Jeg har til og med et nydelig heklet pledd i duse deilige farger. Jeg vet å velge gode venninner som gir meg sånne vakre skatter.

Det var liksom ikke helt det jeg skulle skrive om, snakk om digresjon…

Etter en veldig hyggelig feiring av det nye året sammen men min søster, var det klart for middag med eldstedatteren og familien i dag. På menyen stod det lammelår med alt mulig godt tilbehør, og kransekake og suksessterte til dessert.
Fytti katta så godt det var! Solid høydare av mat denne julen. Helt nydelig. Men nå er det slutt. I dag er alt av kaker og snacks tatt frem, og det som ikke blir konsumert, går i søpla.

Da datter med familie var dratt, vasket og ryddet jegkjøkkenet, og vipps var en del av jula borte. Nå er det januar 2020, så da må det  være lov å begynne å rydde bort.  Tenker det er godt å sette et solid punktum for denne gangen. Jula 2019 er over!

Nå er vi klar for ett nytt år!
Så nå er hverdagspynten på plass, og det er litt mindre å rydde til helga.

4 kommentarer

4 thoughts on “På tide med en solid avslutning

  1. Har du bilde av den elektriske peisen din? Og hvor fornøyd er du? Jeg er i gang med oppussing og vi har bestemt oss for å kjøpe elektrisk peis. Det er så mye å velge mellom, så hvis du har noen tips blir jeg veldig glad? Vi har kikket mye på de elektriske peisene her: https://www.biopeiser-shop.no/elpeis_4814.html Siden vi har et gavekort på denne butikken, blir det mest sannsynlig her vi handler.

      1. Tusen takk for svar 🙂 Så godt å høre at den faktisk varmer. Det var jeg litt usikker på siden det er så delte meninger om det på internettet. Takk 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.