Det var beskjeden fra meterologen om kommende påskevær. Grått og vått, og ikke noe å trakte etter.  Det positive er at kanskje snømengden reduseres litt..?

Men det er ikke så ille for min del, for jeg SKAL jo reise fra Bodø. Jeg skal til Brescia i Italia. Akkurat nå er det meldt to sifrede varme, så det er like før jeg finner frem sommerkjolen og bikinien. Nei, ikke akkurat så ille, men jeg pakker i alle fall ikke ned varmekjeledressen!

Men før jeg kommer meg så langt er det fortsatt en dag og nyte på hjemmebane. Bortsett fra litt husarbeid (tar det virkelig aldri slutt?) så skal jeg på venninnebesøk. Jeg må ha min dose av det også.

Venner er viktig. Gjennom forskning er man kommet fram til at vennskap er bra for helsa og for lykkefølelsen vår. Det fremmer fysisk- og ikke minst psykisk helse. Mange vennskapene er livslange, rett og slett varende fra vugge til grav.

Jeg var ingen vennskap som har vart fra jeg var lite barn. Til det har jeg flyttet for mye. Men jeg har noen vennskap jeg har tatt med meg fra barneskolen, også har jeg fått noen som har kommet til gjennom livet. Alle er kjempe verdifulle for meg. Jeg bruker å si at det er viktig å ta vare på vennene dine, for kjærester kommer og går, men de fineste vennskapene vil alltid bestå.

For at jeg skal få maxet ut det beste av påsken, må jeg derfor få min dose venninnetid før jeg følger metereologens råd og forlater Bodø før regnet kommer.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.