Redd

Categories Blogg

Bilder som illustrerer følelser altså? Det blir spennende og gøy. Jeg ELSKER utfordringene fra Frodith. De blir bestandig morsomme.

Har du tenkt på alle de forskjellige følelsene ansiktet gjenspeiler i løpet av en dag? Hvor mye du leser av andre i deres ansiktsuttrykk. Min eldste datter jobber i barnehage og fortalte meg at dersom de som jobbet hadde brukt munnbind, ville det gjort barna veldig forvirret og redd fordi det ville bli vanskelig for dem å forstå følelser. Jeg hadde ikke tenkt på det, men selvsagt var det innlysende når hun sa det.

Frodiths utfordring i dag er redd.

Jeg er redd i dusjen! (Neida, kommer ikke bilde av det, for det finnes da grenser!) Men etter å ha sett x-antall skrekkfilmer der noen blir hugget gjennom dusjforhenget, MÅ jeg dusje bak låst dør og ALLTID med ansiktet ut mot rommet. Får jeg såpe i ansiktet og må lukke øynene for å skylle ut, kjenner jeg at jeg må trekke pusten dypt en ekstra gang. Snakk om irrasjonell redsel!

Jeg tror jeg ser litt slik ut når jeg ser noe skummelt på TV og blir redd, men jeg er ikke sikker, for jeg har liksom ikke tenkt på hvordan jeg ser ut når jeg er redd.

8 kommentarer

8 thoughts on “Redd

  1. Jeg er også redd for dusjer hvor jeg ikke har plass til å flykte dersom vannet blir for varmt. Et dusjhode datt av en gang mens jeg var i dusjen og det kom mye varmt vann over meg. Jeg kom meg unna uten å skade meg, men kjenner enda på frykten for at det skal skje igjen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.