Rå på prokrastinering

Categories Blogg

I dag er jeg så sur at jeg sikkert lukter surt i tillegg. Det er rart med det, men kan jeg skylde på noen, ELLER det kan være skyld-deling, blir jeg forbannet. Er det min egen feil blir jeg sur. I dag er jeg padde-sur!

Eller ikke egentlig sur engang. Jeg er bare skikkelig grinete! Faktisk så grinete at Vesla spurte om jeg hadde mensen. Jeg skulte bare olmt på det ondskapsfulle pikebarnet, og ble om mulig enda litt mer gretten.

Jeg satte på en maskin med klær, tok søpla, vasket noen kjeler og ryddet litt. Nå er det sikkert mange som er enig i at jeg har grunn til å være sur, men rot er ikke årsaken, det er bare  jeg som prokrastinerer!

Til slutt spurte Vesla forsiktig om jeg var sikker på at jeg ikke hadde litt mensen, og jeg fant da ut at det var best å blogge litt.

Det er nemlig snart vinter, og jeg må bytte dekk! I og for seg en kurant greie å fikse, men for å bytte dekk må jeg i det minste HA dekk. De jeg har, er så utslitte at de ikke kan brukes en sesong til. For å få nye, må jeg ha de gamle, og her kommer min frustrasjon inn. Dekkene er bestilt, og gjenstår altså kun å få felgene levert sånn at jeg får på nye.

Felgene  ligger innerst, bakerst i ytterboden, bak gassgrill, pappesker, tomflasker, ski, snøskuffer og verktøy! Det er så himla rotete, så jeg må tømme boden for å få hentet de. I tillegg er felgene utrolig skitne. Vi snakker ikke om litt skitten-på-fingrene-skitten, men skikkelig gørrete!

Hvorfor vasket jeg ikke de pokkers felgene da jeg byttet dekk? Hvorfor har jeg ikke funnet de frem før? Hvorfor har jeg ikke ryddet den sørens boden? Hvorfor er jeg seint ute? Hvorfor må jeg gjøre sånn kjipe voksen-oppgaver? JEG LIKER IKKE NOE SOM HAR MED BIL Å GJØRE!! Unntatt å kjøre de! Men jeg orker ikke vedlikehold! Jeg kan jo ingenting selv, og det er jaggu dyrt å få andre til å gjøre det!

Nei, dette går ikke! Jeg gir meg katta å drar på jobb! Mye bedre! Eneste som bekymrer meg er at det skal begynne å snø..

Jeg er rå på prokrastinering og satser på at det ordner seg for snille jenter til slutt!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.