Praha og finale

Categories Blogg, Reiser og opplevelser

Heldige meg som ikke kan hvile på laurbærbladene så lenge av gangen. Da jeg kom hjem tirsdag var det bare å tømme sekken, og å pakke kofferten. Deretter bar det til Praha. Det var utrolig masse folk på flyplassen, og brått skjønte jeg kjapt hvorfor. Finalen i Conference league skulle spilles mellom Fiorentina og West Ham. Som kjent vant West Ham, men for et liv det var i gatene!

Praha har så mye flott å by på, men det vi satte aller mest pris på, var et etterlengtet gjensyn med sola.

Men selv om vi nøt sola, fikk vi med oss formidling av kulturskatter på meget høyt nivå, utført av de beste guidene. Oss selv!  En herlig måte å lære presentasjonsteknikk!!

Min gruppe presenterte Karlsbroa, og det var mye informasjon, historie, og ikke minst myter og sagn. Og etter at vi har guidet, er det kommet en del nye sagn i tillegg. Det var ikke så mye sannhet i det, men gruppa leverte så overbevisende at gruppa kjøpte påstanden om at alle bøndene måtte levere ferske egg som skulle blandes i mørtelen for at den skulle stivne (sant) og alle menn i en 100 års periode måtte komme å ejakulere daglig for samme formål, noe som representerte at folketallet gikk kraftig ned derfor ble ordningen avviklet (usant) og statuene på midten representerte evig sex hvis du stryker på dem. (usant!)

Jeg tror vi var utlært da vi så mange fra gruppa stod å gned på statuene, og grunne over hvor mye sperm det egentlig er i brua nå! 😂😂😂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.