Last Updated:

Planlegging er halve jobben

Categories Blogg

Noen smartinger har hevdet at planlegging er halve arbeidet, så nå jobber jeg hardt her i sofakroken.

Jeg elsker å planlegge dagene mine slik at jeg har en viss formening om hva jeg skal gjøre, og at jeg får gjort det jeg har hatt en plan på. Jeg er ikke slik person som skriver lister og stryker ut når jeg har gjort noe, for det blir jeg KJEMPE stresset av. Hodet mitt er skrudd sånn sammen at jeg samkjører gjøremål som er geografisk sentrert, også tar jeg resten slik det er mest effektivt tidsmessig. Det skyldes to ting, jeg er lat og orker ikke dra i mellom fra A til B flere ganger, og tid er en kritisk suksessfaktor.

I morgen skal vi feire at lille-storebror ble 22 år på torsdag. Da kommer hele familien på kaffe og kaker. På selve dagen fikk han bursdagssang og gaver fra Vesla og meg, men i en travel hverdag for alle, la vi resten av feiringen til i morgen. Da må mamma’n bake litt og ikke minst rydde litt slik at det blir koselig for andre å komme på besøk. Ja, så jeg blir ikke arbeidsledig i dag heller.

Vesla fikk nye sko. Når hun fikk det for seg at hun absolutt skulle strekke seg så mye i sommer, fant jaggu føttene hennes at de skulle vokse de også. Fra 37 til 38-39!! Så da måtte hun ha nye sko, støvler OG joggesko. Selvsagt presterte jeg å få feil farge på sålene til joggeskoene, og resultatet er at de må byttes. Det betyr bytur.

Så i dag må jeg kaste endel søppel på fyllingen, bestille nye vinduer til huset, planlegge kaker og kjøpe inn til bursdag, bytte litt sko, vaske og rydde, klippe gresset og luke litt ute..

Her sitter jeg da og gjør det jeg er best på. Jeg prokastinerer… Jeg gjør heller det jeg liker best, leser litt på nettet, planlegger og slapper av. Det er tross alt en viktig oppgave å slappe av og ha helg også. God helg!

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.