Last Updated:

Deilig når noe rører ved hjertet ditt

Categories Blogg

I dag er jeg skikkelig emosjonell på en god måte.💖

Jeg er lett rørt og pipete, eller som min kollega sier: jeg er blitt emosjonell inkontinent. Jeg var så uheldig å sitte å tenke på ting som har rørt ved hjertet mitt, og filmen Fire bryllup og en gravferd med Hugh Grant, er en av de tingene. Ikke selve filmen, men diktet som ble lest opp i gravferden.

Stopp alle klokkene

Gi hunden et saftig ben så den ikke begynner å gjø.

Bring pianoet til taushet, slå dempet på tromme,

bær ut kisten; la de sørgende komme.

 

La flyene kretse i kveldens glød.

La dem skrive på himmelen: Han er død.

Svøp duene i hvite bånd.

La politimennene gå med sorte hansker på sin hånd.

 

Han var mitt nord, mitt sør, mitt øst, mitt vest.

Han var min glede i hverdag og fest.

Han er min dag og min natt, han er mine ord og min sang.

Jeg trodde kjærligheten ville vare evig. Jeg tok feil den gang.

 

Hva skal vi med stjerner nå? Bare gjem dem vekk,

pakk månen ned og legg solen i en sekk.

Hell havet ut og hugg skogen ned.

For nå kan intet gi meg fred.

 

W. H. Auden, 1936

 

William H. Auden (1907- 1973) var en kjent engelsk homofil poet. Diktets opprinnelige tittel er «Funeral blues», og det er udødeliggjort av den homofile karakteren Matthew, spilt av John Hannah i filmen «Fire bryllup og en gravferd». Gjendiktet til norsk av Andre Bjerke. Rettigheter: Curtis Brown Ltd

Dette er hentet fra Morgenbladet 17/6-16

Det er så utrolig vakkert, sårt og hudløst.. Godt jeg hadde kleenexen lett tilgjengelig. Gjett hvilken film jeg skal se i kveld?

Fikk noen fine meldinger inn på telefonen min i tillegg i dag, ble mjuk da jeg leste de. Åhhh! Livet kan sannelig være fint av og til, og de små tingene kan sannelig også berøre hjertet på lik linje med de store. ❤️

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.