Last Updated:

På ville veier

Categories Blogg

Jeg er vimsete og litt distré av og til. Hvis jeg tenker på noe og er helt i min egen verden, hører jeg bare halvveis etter på det som skjer rundt meg. Lever litt i min egen boble.

Natt til lørdag ringte telefonen, og en av de håpefulle lurte på om jeg kunne komme å hente, for det var så lenge å vente på buss. Jada, som den enestående mammaen jeg er, sa jeg ja til tross for at jeg lå og sov. Nå skal det sies at jeg bare var sovnet på sofaen mens jeg så film.

Jeg satte på kartfunksjonen på telefonen og kjørte. Jeg visste sånn høvelig hvor jeg skulle, men var litt usikker på selve veien. Da jeg nærmet meg ba Siri meg å svinge inn til venstre på en vei, og jeg gjorde det. Selvsagt var det ikke gatenavn, men jeg kjørte inn som anvist. Jeg kjørte og leitet etter et hus, men det var stort sett industribygg å se. Så var veien slutt!

Jeg så på kartet og fant ut at jeg nok hadde kjørt av i feil avkjørsel, så jeg snudde, kjørte tilbake, og prøvde neste.

På nytt fikk jeg beskjed om å ta neste venstre. Jeg gjorde det og tok neste vei. Jepp! Da nærmet jeg meg. Jeg fikk opp farten på bilen. Så kom en krapp sving motsatt vei av kartet, og igjen skjønte jeg at jeg var totalt ute av kontroll.

Jeg var litt forbannet da jeg snudde bilen, og nå kjørte jeg helt tilbake på hovedveien. Hva i all verden har feil med det pokkers kartet? Men nå hadde jeg i det minste brukt deduksjon og kommet frem til hvor det måtte være. Litt små irritert kjørte jeg forbi avkjørslene og tok peiling på neste boligfelt til venstre.

I det jeg blåste ned over veien gaulet Siri på nytt at jeg måtte svinge venstre. Det var like før jeg klikket! Det var da for pokker ikke noen avkjørsel til venstre i hele tatt der jeg var, bare en avkjørsel til hø…, ups! Det var en avkjørsel på motsatt side, altså den andre venstre!

Jeg har vurderte før, og gjør det igjen. Kanskje jeg skulle tatovert inn en H og en V oppå hendene, for dette er ikke første gang jeg roter meg bort..

2 kommentarer

2 thoughts on “På ville veier

  1. Hehe, – ikke greit å slite med høyre og venstre. Selv har jeg aldri skjønt at det kan være så vanskelig. Jeg skriver med høyre, så da er den armen til høyre. Men det er helt klart et reelt problem, for du er langt fra den eneste som sliter med det 😉 Lykke til med neste henting 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.