Advents-tanker

Categories Blogg

O’boy! Jul er dyrt!

Jeg har begynt hamstringen til den store høytiden, og skal si det koster! Selv om jeg prøver å være prisbevisst flagrer lappene ut av vinduet i rekordfart. Jeg hadde en tanke om å flotte meg litt til jul jeg også, men tenker jeg avventer det til det kommer bedre tider.

Når mor investerer i kjøleskap og komfyr rett før jul, må det bare bli sånn i år. Heller litt mindre penge-forbruk enn å kjøpe hvitevarer på krita. Det har nemlig en tendens til å bli dyrt i lengden.

Høytiden bruker jeg å tenke at jeg skulle hatt en solidarisk samboer. Det hadde blitt litt mer klingende mynt i kassen da? Det hadde også blitt mindre å vaske, og mer tid til andre ting. Viktigste hadde likevel vært at noen kanskje hadde laget middag til meg? Det hadde vært noe!

Men akk, så heldig er jeg ikke. Derfor ligger jeg på sofaen og er sulten. Jeg mangler den ene som vil lage middag til meg. Gjøre det selv, spør du? Nei, det orker jeg ikke for jeg har ferie!

­

2 kommentarer

2 thoughts on “Advents-tanker

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.