Ouch!!!

Categories Blogg

I dag har jeg virkelig slått til og laget kylling-gryte med kokosmelk-saus. Den var litt sterk på smak, for jeg hadde i masse finhakket chili. Smakene var balansert og nydelige. Jeg kan hvis jeg vil.

Den lille sjarmøren vår i pels et nå fire måneder, og småbiter litt i fingrene våre for det klør i tennene. Helt ærlig syns jeg han er en stri liten rakker, men trøster meg med at de strie blir gode hunder når man først knekket koden.

Da maten var ferdig satt tigger-prinsen pent å ventet. Han ville også ha, tenkte han. Det fikk han selvsagt ikke og han ble unektelig litt furten. Etter å ha ryddet av, skulle jeg kose litt med det lille pelstrynet, men han ville bare herje og småbite. Han bet en gang i hånda mi og begynte å nyse. Slikket meg så litt på hånda og det var nesten så jeg så han sperret opp øynene og løp for å finne vann. Jeg hadde glemt å vaske hendene etter å ha kuttet opp chili!
Plutselig var det stopp på å bite meg i hånden. Det der likte han ikke. Kanskje det er det som skal til for at han slutter?

Vi la oss på sofaen for å slappe av, og udyret sloknet samtidig som meg. Det ble en laaang blund, og nå frykter jeg for natten.

Da jeg våknet gjorde jeg selvsagt det helt store. Jeg gned meg i øynene. Gjett hvem som fortsatt ikke hadde vasket henda?

Her raser stormen Frank utenfor stuedørene, mens jeg sitter med chili-røde øyne som er forgrått og hoven, og ikke minst svir som bare rakkern! Sjarmøren sover ennå, og jeg frykter nattesøvnen på oss begge to.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.