Last Updated:

Vårt klimaavtrykk

Categories Blogg

Vesla og meg skulle ha vår egen utgave av hvite måneder nå i januar og februar. Vi skulle unngå annen shopping enn mat og det som er helt nødvendig. Jeg ville prøve å vise Vesla at vi også bidrar for å minske slitasjen på miljøet ved å redusere vårt private forbruk. Det gikk til iceing etter bare to uker. En shoppingrunde og det var investert i klær, velvære- produkter og ikke minst unødvendig dill og dall.

Hva er det som gjør at det å dra på shopping er så utrolig tilfredsstillende?

Vesla er nesten litt unnskyldt, for hun hadde byttet en julegave, og brukte pengene hun fikk for den på å shoppe andre ting. Det er nesten som resirkulering, og mer miljøvennlig enn andre. Jeg derimot, jeg kan ikke reddes! Jeg kjøpte julegaver!!! Det er greit med alt som er gjort, men julegaver i januar liksom?! Hadde det bare endt der..

Har du noen gang spist godis og tenkt at du bare skal ha èn til, og vipps så var halve skåla borte? Sånn kjennes det ut når det kommer til meg og shopping. Jeg trenger ingenting, men plutselig har jeg masse handleposer i hendene, og visakortet ligger rødglødende i lomma mi og skjelver av skrekk!

Sånn gikk det altså, men vi gir ikke opp! Det er bare å begynne på nytt, for vi skal definitivt bli bedre på å redusere vårt klimaavtrykk, Vesla og meg.

2 kommentarer

2 thoughts on “Vårt klimaavtrykk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.