Klart det ble en lang og heftig uke på meg, og jeg var glad da det ble helg. Jeg måtte jo bruke helgen til å motivere meg selv til å bli hele Norges nye trim-dronning. Det krever en del forberedelser i form av fotoshoot, mat-prepp, kurs som en slags PT og motivator. Never mind! Det er ikke noe for meg. Nei, her skal jeg øse ut av min uendelige oase av generelle kunnskaper. Så nå er jeg altså klar!

For oss voksne damer hender det at vi blir litt slappe i slufsa. Det kan være et problem hvis man er nøden, og så må nyse eller får latterkrampe. Veien fra latter til gråt kan være kort da !

Fortvil ikke. Skaden er reversibel, og kan trenes bort! Men du bør være godt forberedt på å trene! Legge til rette for de gode opplevelsene. Det har jeg gjort!

Du bør ha en tights, eller en annen løs og ledig bukse. Så er det lurt med en topp, og ikke minst en genser over, som du kan ta av hvis du blir varm.

Det er ikke bare treningstøyet som bør være på plass. Pass på å ha godt med drikke. 1,5 liter på en økt er helt innafor. Det er tross alt viktig å holde væskebalansen ved like.

Så var det treningen! Dagens økt er å stramme slufse-muskelen. Legg deg selv i stabilt sideleie, og knip slufsa sammen opp mot navelen. Repeter øvelsen i en times tid, mens du ser på serie eller bare ser ut i været. Må du på toalettet eller blir lei av å ligge der, kan du gjøre akkurat hva du vil, for du kan knipe samtidig.

Uansett er det viktig å huske væskebalansen, og minst 1,5 liter veske i løpet av en treningsøkt.
Mitt valg av væske gjør at det er anbefalt å ta treningen etter at ungene er i seng, og gjerne sammen med flere gode venninner.

Her ligger jeg og trener, og har ikke tall på hvor mange repetisjoner jeg har tatt. Det viktigste er dog at jeg faktisk trener, og det gjør jeg!

Lykke til du også!

“If it weren’t for the fact that the TV set and the refrigerator are so far apart, some of us wouldn’t get any exercise at all.” 

Joey Adams

2 kommentarer

2 thoughts on “Opptrening av bekkenbunnen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.