Mors lille sorte

Categories Blogg, Hverdagsliv

Det er med sorg i hjertet at jeg må berette at den lille sorte ikke lengre er helt som den skal. Neida, jeg snakker ikke engang om den lille sorte som en sexy liten kreasjon som smøg seg elegant rundt kroppen min den gang for lenge siden. Den vil jeg nok aldri noen gang komme inn i igjen, om jeg ønsker det aldri så mye. Den er nok utenfor rekkevidde for min eminente kropp i dag.

Nei, det er nok den andre lille sorte som har fått juling. Altså bilen min.

I dag har den fått stifte bekjennskap med en annen bil mens jeg var å shoppet. Da jeg kom hesblesende tilbake til bilen etter endt shoppingen, så jeg en gul lapp under vinduspusseren, og trodde jeg hadde fått nok en parkeringsbot. Jeg ble oppgitt, for jeg hadde da betalt parkering for enda noen minutter? Men det var ikke bot, det var noen som forklarte at de var uheldige å rygge på bilen. Takk for ærlige sjeler.

Men helt seriøst så er det bare en bil, så null stress. Det er bare kjedelig å måtte få den reparert tre dager etter at den var på EU kontroll, og ble godkjent uten noe mikk makk. Jeg liker biler uten mikk makk, for mikk makk er dyrt for meg. Jeg kan nemlig ikke fikse noe på bilen selv.

Nå må den lille sorte inn på verksted en gang etter jul for å bli like fin igjen, men det fikser seg sikkert. Den andre lille sorte er det verre med, for forsøker jeg å få på den, enten før og etter jul, er jeg rimelig sikker på at fruen i huset vil se mer sjelden enn vakker ut, og det skal mer enn en runde på verksted til, for å fikse at den ser bra ut.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.